شناسهٔ خبر: 67856801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

فاصله بین انقلاب و آرمان‌های آن به دلیل عدم تشکیل دولت اسلامی است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: فاصله بین انقلاب و آرمان‌های انقلاب به دلیل عدم تشکیل دولت اسلامی است که به دلیل نفوذ دشمن و ندانم کاری ها به آن نرسیده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج ادارات خراسان‌جنوبی ضمن بزرگداشت پنجم مردادماه و اقامه اولین نماز در نظام مقدس اسلامی توسط آیت الله طالقانی و بزرگداشت عملیات مرصاد که ضربه کاری به منافقان زد اظهار کرد: پیروزی مظلومان عالم و پیروزی نهایی فلسطین و غزه مظلوم را آرزومندیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت الهی نظام اسلامی که لطف خداوند بوده و پیروزی نهضت در مقابل دنیای شرق و غرب مسئله عادی نیست، تصریح کرد: بعد توفیق تشکیل نظام با کارشناسی کارشناس‌های زبده مانند مطهری‌ها در قانون مقدس نظام اسلامی در دنیایی که باورها غیر از این بود و این نظام با همه زیرمجموعه‌ها تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب علل و اسباب در کار بوده و تنها ایده و آرزو نیست.

عبادی افزود: در طول ۴۵ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد دولت‌های مختلف با سلایق مختلف آمده‌اند و سیاست‌های مختلفی داشته‌اند ولی
رهبری مکرر فرمودند بر اساس یک سیاست عمل کنید.

وی اضافه کرد: دولتی که می‌آید بر اساس یک تفکر و حزب امکانات کشور را به کار می‌گیرد و می‌رود دولت دیگری می‌آید و آنها را رها کرده و شیوه جدیدی می‌آورد فاصله بین انقلاب و آرمان‌های انقلاب و بین ما و آرمان‌های ما رمزش دولت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: این بدان معنا بوده که هر کسی می‌آید فراخور قدرت خودش از نظام اسلامی و سیاست اسلامی کار کند و دیگری آن را تکمیل کند نه اینکه آن را کنار گذاشته و از نو کار را با شیوه‌ای دیگر شروع کند.

عبادی تصریح کرد: اما متأسفانه ما شاهد این بوده‌ایم که این امر محقق نشده که طبعاً این امر معلول دو علت است یکی اینکه نفوذ بیگانه که با کارشناسی وارد شده و توجه به این جهت دارد و دوم کم کاری‌ها یا ولنگاری‌ها و ندانم کاری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که امروز با آن مواجه هستیم محصول اسباب و مسببات قبل است، بیان داشت: و آنچه را فردا با آن مواجه می‌شویم محصول کار، فکر و عملی بوده که امروز انجام می‌دهیم‌.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: بنابراین باید کاملاً مراقبت شده و همکاری و نصیحت شود به اینکه مجموعه دولت کارش را بر وفق نظام انجام دهد تا در یک سیاست تعیین شده در زمان مناسب به محصول آنچه آرمان‌های انقلاب بوده برسیم.

عبادی افزود: امروز نه تنها مردم ایران بلکه مردم جهان به فاسد بودن و بن بست رسیدن مکتب معدوم غربی که امام فرمودند صدای شکستن استخوان‌هایش را می‌شنوم و بدتر و ننگین‌تر از آن لیبرال غربی اطمینان حاصل کرده‌اند و مردم دنیا و حتی مردم آمریکا و غرب از آنها بیزار هستند.

وی با بیان اینکه بنابراین نوع انحرافات و انواع و اقسام مشکلاتی که در جامعه بشری بوده به دلیل جنبه‌های روانی بوده است، اضافه کرد: یعنی امروز روزی شده که در عین حالی که اطلاعات دنیا را پر کرده و انفجار اطلاعات در فضای حقیقی و مجازی و انواع تبلیغات وجود دارد اما کشف این حقیقت به گونه‌ای شده که بشر را تبلیغات بی‌نیاز ساخته و همه می‌دانند که شرق و غرب فاسد بوده‌اند و بشر گول خورده و باید به جایگاه انسانی خود بازگردد و رسیدن به جایگاه با نظام جمهوری اسلامی ولا غیر ممکن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: اما شگردها و بازی‌ها و القائات و غیره و بیش از همه ندانم کاری‌ها و به نحوی کم کاری‌ها و نارضایتی‌هایی که مردم از مدیران دارند اعتماد را مردم جامعه سلب کرده و اینکه مردم دچار سرگردانی هستند به این دلیل بوده که اعتماد را از مردم گرفته‌اند.

عبادی ادامه داد: سلب اعتماد جنبه روانی داشته و دشمن هم بر آن می‌دمد و آنهایی که لازم بوده تبیین کنند به درستی تبیین نمی‌شود و آنهایی که لازم بوده نظارت و درست کنترل کنند و محصول صحیحی را به مردم ارائه دهند کم کاری می‌کنند این آسیب روانی زیادی در مردم ایجاد می‌کنند.

وی گفت: مردم اگر اعتماد پیدا کنند که بر اساس قوانین و اخلاق اسلامی و ثبات نظام کارها پیش می‌رود این مردم خودشان در جهات مختلف ایثار می‌کنند همچنان که می‌بینیم با وجود مشکلات متعدد مالی به سادگی در انواع کمک‌ها به دیگران پیشتاز هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: این همه خیرات و کمک‌های بلاعوض در جهات مختلف نشان می‌دهد مردم به خوبی آمادگی دارند و اینجاست که جامعه اندیشه‌ورز باید به نیروهای اجرایی روحیه انقلابی دهد و این امر را تبیین کند که امروز کار دست من و شما بوده و اگر درست عمل و نظارت کنیم و به مردم اعتماد داده و به ما اعتماد کنند بسیاری از مشکلات به صورت طبیعی حل می‌شود.

عبادی بیان کرد: دولت اسلامی موضوع مهمی بوده که رهبری بر آن اشاره داشته و تاکید کرده‌اند که تجربه آن را داریم که دولت اسلامی که اعتماد مردم را جلب کند سپس جامعه اسلامی به حق و ناحق توجه می‌کند و محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم اعتماد مردم باعث می‌شود که حرص بزنند، تصریح کرد: هیئت اندیشه‌ورز هم مردم و هم مجریان را برای جبهه حمله به دشمنان که تنها جبهه نظامی نبوده با یکدیگر یکی می‌کند که به آن نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: دولت سیزدهم به گونه‌ای عمل کرده‌اند که اعتماد مردم را جلب کردند و این شیوه اگر ادامه یابد مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد و شاهد جامعه‌ای خواهیم بود که شایستگی برای رسیدن به تمدن اسلامی پیدا می‌کند.

عبادی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی فوق موارد قانون است، گفت: اینکه صرفاً در چارچوب قانون مردم به یکدیگر چنگ نزنند این همان نرده قانون بوده که مانع می‌باشد اما اگر فرصتی ایجاد شود در هجوم غیرقانونی همان روحیه درنده را دارند اما تمدن اسلامی یعنی پیش از آنکه قانون مدون و مصوب داشته باشیم قانون انسانیت و فطرت، وجدان، انصاف و عدالت دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین جامعه اسلامی خودش می‌تواند به تمدن اسلامی راه یابد و چنین زمانی همان زمان بوده که مانع ظهور امام زمان برداشته می‌شود و خداوند هیچ جامعه‌ای را بدون رهبر الهی باقی نمی‌گذارد.

نظر شما