شناسهٔ خبر: 67856111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی با توجه به وزش باد شدید و کاهش دیدی افقی در برخی از شهرها و افزایش دما از امروز تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

جواد نخعی، سرپرست اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی، در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه ورزش باد شدید و نسبتا شدید را درسطح استان مشاهده خواهیم کرد، برخی از شهر ها از جمله حاجی‌آباد، زیرکوه، طوفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی را مشاهده خواهیم کرد که موجب اختلال در ترددها می‌شود که توصیه می‌شود در این ایام از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود.

وی افزود: دمای هوا در امروز به صورت محسوس خواهد بود و افزایش دمای دو تا پنج درجه‌ای پیش‌بینی شده است، که همراه با آن مصرف انرژی را در پی دارد.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهارکرد: انتظار داریم که در روز سه‌شنبه یک الی دو درجه کاهش دما را مشاهده کنیم؛ اما آخر هفته دوباره با افزایش دما مواجه هستیم. 

نخعی با اشاره به اینکه توصیه هایی که در این ایام می‌شود از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود، یادآورشد: پوشش گلخانه‌ها ممکنه تحت تاثیر وزش باد دچار خرابی و آسیب شود پس ایمنی‌های لازم را باید برای آن در نظر گرفت، همچنین توصیه می‌شود در ساعات ۱۰ صبح الی ۱۶ بعد از ظهر مردم  تا حد امکان برای موارد ضروری از منزل خارج شوند و از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما