شناسهٔ خبر: 67855782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گرمای شدید در استان کرمان ادامه دارد - اکونیوز

اقتصاد ایران: کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا انتهای هفته با استقرار توده هوای گرم و دماهای بالا، برای اکثر مناطق در استان کرمان تداوم گرما پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امین دریافر صبح شنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی استان کرمان، اظهارکرد: طی هفته جاری وزش باد و گرد و خاک پدیده‌های غالب جوی در استان خواهند بود.

وی افزود: از امروز شنبه تا انتهای هفته با وزش باد نسبتاً شدید در استان و کویر مرکزی کشور، انتقال ریزگرد به استان را خواهیم داشت.

دریافر بیان کرد: بدنبال انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در سطح استان به ویژه برای مناطق شمال، شمال غربی، جنوبی و جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: روز دوشنبه بر سرعت وزش باد در مناطق یاد شده افزوده خواهد شد.

دریافر یادآور شد: همچنین امروز در برخی مناطق مرکزی، غربی و جنوب غربی به ویژه در ارتفاعات این مناطق، ضمن افزایش ابر، وقوع رگبار باران محتمل است.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز طی این مدت با استقرار توده هوای گرم، تداوم دماهای بالا و هوایی گرم برای اکثر مناطق پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به دماهای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: در این مدت سردترین ایستگاه استان، لاله زار با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بوده است.

دریافر افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، گرم‌ترین ایستگاه استان نیز شهداد با دمای ۴۹.۶ درجه سانتی گراد بوده است.

وی بیشینه دمای شهر کرمان در روز شنبه را ۴۱ و کمینه آن را ۲۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خاطرنشان کرد: صبح امروز ۶ مرداد ماه، شهداد با حداقل دمای ۳۷.۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

دریافر در پایان بیان کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با حداکثر دمای ۴۹.۶ بعد از دلگان با دمای ۴۹.۷ درجه سانتی گراد، بالاترین دما را داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما