شناسهٔ خبر: 67855772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مازندران دیار علویان و سرزمین مشتاقان قرآن است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آشنا کردن مهمانان استان با بُعد معنوی و قرآنی استان مازندران یکی از برکات برگزاری مسابقات قرآنی است که می‌توانیم به مهمانانی که از دیگر استان‌ها می‌آیند بگوییم مازندران دیار علویان و سرزمین مشتاقان قرآن است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای کمیته اجرایی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام محرم و قدردانی از آموزش و پرورش استان به‌خاطر تلاش‌های فرهنگی ویژه‌ای که برای قرآن دارند، گفت: مسابقات قرآنی تاثیرات پرورشی بسیاری بر دانش‌آموزان، خانواده‌ها و بر جامعه خواهد داشت.

امام جمعه ساری به گردشگرپذیر بودن مازندران اشاره کرد و گفت: درست است که حضور گردشگران بعضاً ممکن است تاثیرات منفی فرهنگی داشته باشند، اما برگزاری چنین برنامه‌هایی قطعاً تاثیرات مثبت و برکات معنوی بالایی دارد و بسیار ارزشمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که موجب افتخار است که دانش‌آموزان دختر نخبه قرآنی از سراسر کشور به مازندران می‌آیند، تاکید کرد: هر چه فرهنگ دینی و قرآنی در کشور تبلیغ شود در حقیقت همه ما سود می‌بریم و هرچه فرهنگ غربی در این سرزمین، تضعیف شود همه ما زیان می‌کنیم.

امام جمعه مرکز استان مازندران همچنین گفت: در حاشیه این مسابقات لازم است هنرهای قرآنی به نمایش در بیاید و جامعه به‌ویژه جوانان متوجه این نکته باشند که هنری که خدا به انسان داده باید صرف هنرآفرین شود و نباید هنر را در هر مسیری به کار گرفت و لازم است چنین نمایشگاهی نیز در حاشیه این برنامه قرآنی برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: لازم است برخی برنامه‌های قرآنی در سواحل نیز اجرا شود و در سواحل نیز کارهای فرهنگی و تربیتی صورت گیرد.

قابل ذکر است چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دختران دانش‌آموز از سراسر استان در روزهای ۱۵ تا ۱۸ مرداد در ساری برگزار خواهد شد و حدود ۸۱۰ دختر نخبه قرآنی از سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در این مسابقات با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما