شناسهٔ خبر: 67855390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آوارگی ۱۸۰ هزار فلسطینی در خان یونس طی ۴ روز

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تنها طی ۴ روز گذشته و در درگیری‌های شدید اطراف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی آواره شده‌اند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد که اقدامات خصمانه گسترده در منطقه خان یونس که با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس دنبال می‌شود، باعث بروز موج جدیدی از آوارگی داخلی در مناطق مختلف غزه شده است.

این بیانیه می‌افزاید حدود ۱۸۲ هزار فلسطینی از دوشنبه تا پنجشنبه گذشته در نتیجه این درگیری‌ها آواره شده‌اند و صدها هزار نفر دیگر نیز در شرق خان یونس گیر افتاده‌اند.

شاهدان عینی و گروه‌های امدادی تاکید کردند که درگیری‌ها در اطراف شهر خان یونس تا عصر دیروز نیز ادامه داشته است. ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته هشدار تخلیه بخش‌هایی از خان یونس را صادر کرد، این در حالی است که خان یونس پیش از این جزو مناطق امن اعلام شده بود.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد اکثریت قریب به اتفاق ساکنان غزه که تعداد آنها بالغ بر۲.۴ میلیون نفر است، دست کم یک بار طی ماه‌های اخیر به علت تشدید درگیری‌ها، آواره شده اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه اعلام کرد دامنه عملیات نظامی خود در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را گسترش خواهد داد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از هزاران نفر از آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خواسته سریعا آنجا را ترک کنند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد گسترش دامنه عملیات ارتش در خان یونس به سبب اطلاعاتی است که نشان می‌دهد حماس مجددا در مناطقی در این شهر توان خود را بازیافته و حضور پیدا کرده است.

نظر شما