شناسهٔ خبر: 67855206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و افزایش نسبی دما از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این هشدار هواشناسی که اقدام ضروری را می‌رساند پیرو هشدار قبلی (سطح زرد اول مرداد) صادر شد و شامل کل استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تقویت گرادیان فشار حاکم بر منطقه شرق کشور به تناوب تا سه‌شنبه به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش شدید تا خیلی شدید باد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان خواهد شد.

سمیه لطفی افزود: همچنین در مناطق بادخیز و مستعد به ویژه نیمه شرقی و بخش مرکزی استان وقوع طوفان گرد و خاک، بروز خسارت و اختلال در تردد قابل پیش بینی است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده دما نیز به طور نسبی افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر می‌شود که مدیریت مصرف آب و برق کماکان توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری به ویژه در جاده‌های شرق و مرکزی استان از جمله جاده نهبندان - زابل خودداری کنند و سرعت مطمئنه رعایت شود.

وی گفت: اطمینان از پوشش و استحکام سازه‌ گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، گذاشتن قیم کنار نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر، اجتناب از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، صرفه جویی در مصرف آب و برق و استفاده نکردن وسایل پرمصرف برق در ساعات اوج مصرف از دیگر توصیه‌هاست.

لطفی افزود: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان قاین با کمینه دمای ۲۱ درجه و روز گذشته طبس با بیشینه ۴۸ درجه گرم‌ترین بود، برای مرکز استان نیز تغییرات دما بین ۲۳ و ۳۸ درجه سلسیوس ثبت شد.

نظر شما