شناسهٔ خبر: 67855197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اقدام پلیس آلمان در حمله به مراکز اسلامی هامبورگ برخلاف آزادی‌های مذهبی است اقدام پلیس آلمان در حمله به مراکز اسلامی هامبورگ برخلاف آزادی‌های مذهبی است

جامعه مدرسین در بیانیه ای اقدام ضد حقوق بشری و گستاخانه پلیس آلمان در حمله به مراکز اسلامی هامبورگ را برخلاف موازین آزادی‌های مذهبی دانست.

صاحب‌خبر -

 در پی حمله پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی (علیه السلام)، جامعه مدرسین در محکومیت این اقدام ضد حقوق بشری بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
اقدام ضد حقوق بشری و گستاخانه پلیس آلمان در حمله به مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی – علیه السلام – حرکتی غیر قانونی و برخلاف موازین آزادی‌های مذهبی است.

این مراکز از مهم‌ترین مجموعه‌های ترویج معنویت و معارف اسلامی است که خنثی کننده افراط گرایی و رشد جریانات تند روی منحرف است. بی شک این اقدام غلط و سیاست زده، فرصت ظهور جریانات منحرف ضد دین را فراهم می‌کند و محیط‌های مذهبی آلمان و اروپا را با مشکلات جدی روبه رو خواهد کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن حمله‌ی نیروی‌های پلیس آلمان به این مراکز و ایجاد محدودیت‌های غیر منطقی برای مسلمانان و شیعیان، از مسئولان دستگاه دیپلماسی و دیگر متولیان امر می‌خواهد با پیگیری‌های حقوقی از فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی – علیه السلام – حمایت و صیانت کرده و با جدیت مسئله بازگشایی این مراکز را دنبال کنند.

دولت آلمان نیز بداند اسلام دین اخلاق، معنویت و صلح و دوستی است. اسلام هراسی و اسلام ستیزی حربه و توطئه جریان صهیونیسم بین الملل است و حرکت در مسیر طراحی‌های مراکز صهیونیستی بیش از هرچیز به دولت و ملت آلمان آسیب خواهد رساند.

گرچه این حمله و ایجاد فشار علیه مراکز عبادی و دینی موجب رنجش مسلمانان مقیم آلمان، مسلمانان جهان، علما، دانشمندان، اساتید دانشگاه و رهبران دینی شده است، اما حفظ آرامش و رعایت قانون، در اولویت است و امیدواریم با پیگیری‌های مستمر، هرچه زودتر این مسأله پایان یابد و حقوق مسلمانان و شیعیان مقیم آلمان تأمین گردد. إن‌شاءالله.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

نظر شما