شناسهٔ خبر: 67855156 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

رقابت‌ هنرمندان آیینی منطقه۸ در سوگواره "تکیه ملت "

ثبت‌نام هنرمندان نوجوان منطقه۸ در سوگواره هنری آیینی " تکیه ملت" آغاز و شروع رقابت‌ها در مرحله مقدماتی و محله‌ای در دستور کار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ میلاد علی‌نیا معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام خبر برگزاری جلسه هماهنگی سوگواره هنری آیینی "تکیه ملت"منطقه۸ گفت: با توجه به این که سوگواره تکیه ملت با هدف کشف استعدادها و ظرفیت نوجوانان در زمینه هنرهای آیینی و عاشورایی برگزار می‌شود، این معاونت در گام اول با دعوت از عوامل اجرایی، مجموعه‌های خودجوش فرهنگی، نخبگان مذهبی، هنرمندان آیینی و فعالین ستاد طرح شهید آرمان منطقه۸ ، نشست هم‌اندیشی و جلسه هماهنگی این طرح را برگزار کرد.

 علی‌نیا با اشاره به شناسایی و دعوت از هنرمندان نوجوان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ ساله با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی، مراکز فرهنگی و دینی، مدارس آرمانی سطح منطقه و... در راستای ادای احترام و ارادت هنرمندان نوجوان به سیدالشهدا(ع)‌ ادامه داد: ثبت نام مرحله مقدماتی و محله‌ای سوگواره "تکیه ملت" در هشت محور اصلی و چهار محور فرعی است که پس از دریافت و فرآیند انتخاب آثار برگزیده، رقابت‌ها در سطح مناطق۲۲گانه ادامه پیدا می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۸ در این جلسه با تشریح محورهای هشت‌ و چهارگانه سوگواره آیینی تکیه ملت تصریح کرد: ابتهال‌خوانی، چارپایه خوانی، تعزیه‌خوانی، اجرای روایت واقعه، نغمات آیینی، شعر و سرود و تولیدات ویژه خادم‌الرضا(ع)، هشت رشته اصلی و عکاسی با موبایل، نقاشی، طراحی با هوش مصنوعی و تولیدات ویژه؛ چهارگانه رشته‌های فرعی ابلاغی این سوگواره است.

وی در خصوص داوری نهایی آثار منطقه۸ در حسینیه عشاق‌العباس(ع) تصریح کرد: این داوری با حضور داوران و مادحین اهل بیت(ع) انجام می‌پذیرد و منتخبین نهایی اعزامی از سوی منطقه به ستاد جشنواره مردمی آرمان معرفی خواهند شد.

امیر متوسلیان دبیر مردمی برگزاری سوگواره "تکیه ملت"در این جلسه بعد از اعلام گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مردمی در اجرایی شدن این سوگواره گفت: برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت(ع) به ویژه سید کربلا و ادامه‌دار بودن این مکتب و مسیر و پای کار آمدن نوجوان؛ با تمام ظرفیت‌های محله‌ای  ثبت نام‌ها آغاز شده است و ان‌شاءالله به برکت نام اباعبدالله الحسین(ع) در بدنه مردمی از استعدادهای مذهبی و آیینی منطقه‌۸ بهره خواهیم برد.

بر اساس این گزارش ثبت نام سوگواره هنری آیینی "تکیه ملت" از طریق ستاد آرمان، هئیت نوجوانان محبان الرضا(ع) و سرای محلات مناطق تا ۱۱ مرداد ادامه دارد و بعد از آغاز رسمی؛ این سوگواره در روز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۴ روز برنامه‌های آیینی، با دعوت از عموم خانواده‌ها در ورزشگاه شهید افراسیابی مجموعه شیرودی انجام می‌شود و همچنین سه نفر اصلی رشته‌های هشت‌گانه اصلی و چهار رشته فرعی علاوه بر دریافت نشان ویژه " آرمان محرم" در کاروان زیارتی اربعین حسینی حضور خواهند داشت و از ظرفیت منتخبین این سوگواره در تهیه، تولید و پخش برنامه‌های رسانه ایام اربعین حسینی در طریق الحسین(ع) و موکب‌های محبان الرضا(ع) استفاده خواهد شد.

گفتنی است نوجوانان علاقمند شرکت سوگوار "تکیه ملت" می‌توانند آثار خود را به اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۸ تحویل و یا با شماره ۰۲۱۹۶۰۳۶۲۹۶ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما