شناسهٔ خبر: 67854945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توصیه‌های معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مقابله با گرمازدگی

اهواز - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به افزایش میزان درجه حرارت هوا، میزان تابش اشعه UV و احتمال گرما زدگی، توصیه‌هایی را برای کاهش اثرات مضر تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر میثم معزی روز شنبه به خبرنگاران گفت: گرمازدگی باعث ضعف و بی حالی، افزایش فشار خون و عوارض قلبی به ویژه در افراد سالمند، کودکان و زنان باردار و افراد با سابقه بیماری های ریوی و قلبی می‌شود و از مضرات تابش اشعه UV تاثیر منفی بر روی پوست و چشم است.

وی به مردم توصیه کرد: در روزهای گرم لباس‌های رنگ روشن بپوشند، تا حد امکان در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشند، از کرم ضد آفتاب و عینک استفاده کنند و مایعات زیادی مصرف نمایند.

معزی ادامه داد: افراد در صورت بروز هر گونه عوارضی از جمله ضعف، بی حالی، تهوع، استفراغ، سرگیجه و یا علائم عصبی ناشی از گرمازدگی بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آماده باش تمام مراکز درمانی برای رسیدگی به مراجعه کنندگان ناشی از گرمازدگی گفت: تا امروز مراجعه قابل توجهی ناشی از گرمازدگی گزارش نشده و امید است در روزهای آینده نیز مشکلی ایجاد نشود.

اداره کل هواشناسی نسبت به وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر هشدارهای سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.

در پی تداوم گرمای شدید و برای حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور به‌جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی فردا تعطیل خواهند بود.

ساعت کاری همه مراکز دولتی امروز شنبه ۶ مرداد نیز تا ساعت ۱۰ تعیین شده است.

نظر شما