شناسهٔ خبر: 67854902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش واشنگتن پست از پیشروی جدید ارتش روسیه در خاک اوکراین

تهران - ایرنا - روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی از تازه ترین تحولات جنگ روسیه و اوکراین نوشت : ارتش روسیه در منطقه دونستک پیشروی کرده و توانسته مناطق بیشتری از این منطقه را به تصرف خود درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از واشنگتن پست، پیشروی های ارتش روسیه در حالی صورت گرفته که اوکراین از یک طرف با کمبود نیرو و امکانات نظامی مواجه است و از سوی دیگر با گرمای شدید هوا و پیامدهای ناشی از انتخابات پیش رو آمریکا مواجه است.

در همین حال ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای نظامی روسیه در منطقه دونابس شرقی حملات گسترده ای را آغاز کرده و با تحمل و پشت سر گذاشتن گرمای شدید، برای تصرف هرچه بیشتر خاک اوکراین تلاش می کنند.

به نوشته واشنگتن پست؛ نظامیان روسیه درصدد تصرف شهر پوکروفسک هستند. منطقه ای که به لحاظ ترانزیتی مهم و کلیدی به شمار می رود.

پیشروی های ارتش روسیه در خاک اوکراین در حالی صورت می گیرد که اوکراین از کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش رنج می برد و مقامات کی یف براساس پیش بینی ها و پیامدهای احتمالی انتخابات پیشرو در آمریکا، نگران هستند زیرا که ممکن است به زودی مجبور به مذاکره درباره اراضی اوکراین شوند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

نظر شما