شناسهٔ خبر: 67854666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

ساماندهی موتورسیکلت‌ها به کاهش تصادفات درون شهری قزوین کمک می‌کند

معاون عمرانی استاندار: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: عابر و موتورسیکلت بیشترین آمار تصادفات درون شهری را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین ضروری است اقداماتی در این راستا صورت گرفته و موتورسیکلت‌ها ساماندهی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهدی رجحانی در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایمن سازی به منظور کاهش تصادفات گفت: ایمن سازی جاده‌ها می‌تواند در بسیاری از موارد از ایجاد تصادف جلوگیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: آنطور که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد تصادفات برون شهری ناشی از خستگی و عدم توجه به جلو است که با ایمن سازی جاده می‌توان از بروز برخی از تصادفات جلوگیری کرد.

این مسئول یادآور شد: لازم است با همکاری دفتر فنی استانداری و شهرداری پراکندگی تصادفات با دقت بررسی شود تا بدانیم کدام محدوده چه وضعیتی دارد.

وی ادامه داد: افزایش ایمن سازی معابر و خیابان‌ها، افزایش روشنایی و معاینه فنی وسایل نقلیه نیز باید بررسی شود، همچنین باید اصول ایمن سازی توسط راهور تعریف و آموزش ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ها در نظر گرفته شود.

فعالیت پیک موتوری‌ها با هماهنگی شهرداری و پلیس راه

رجحانی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی موتورسواران سطح شهر پیک موتوری هستند باید شهرداری قزوین با دفاتر خدمات ارائه پیک موتوری یا نرم افزارهای فعال در این حوزه تفاهم‌نامه منعقد کند تا ساماندهی صورت گیرد؛ با این تفاهم‌نامه و دسترسی به جی پی اس پیک موتوری‌ها می‌توان سرعت موتور و اقدامات خطرساز را تحت کنترل در آورد.

وی یادآور شد: همانند مصوبه تفاهم‌نامه تاکسی اینترنتی برای پیک موتوری نیز باید این اقدام صورت گیرد، ارائه خدمات موتوری بر پایه اینترنت نیز باید از طریق تفاهم‌نامه با شهرداری و پلیس راه صورت بگیرد، بنابراین نیاز است شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: ۶۰ درصد تصادفات برون شهری قزوین در محور آزادراه آبیک، قزوین و تاکستان و به خصوص  اولین ورودی مهرگان و زیباشهر رخ می دهد.

وی اضافه کرد: ایمن سازی و طرح اصلاحی این مسیر به صورت جدی باید در دستور کار قرار بگیرد و اجرایی شود، هر دستگاه باید سهم خود را انجام دهد در این میان شهرداری محمدیه نقش کلیدی دارد.

 این مسئول افزود: مصوبات شورای ترافیک  معیار عملکرد دستگاه‌ها در تصادفات است،  کار جدی استانی در این حوزه اتفاق افتاده است و مصوبات، یک سال پشتیبانی مطالعاتی دارد طبق آن در این محور  ۶۰ درصد تصادفات  رخ می‌دهد و این محل گلوگاه است که باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

نظر شما