شناسهٔ خبر: 67854346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۲۱ فرودگاه میزبان پروازهای اربعین خواهند بود

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش ظرفیت ترمینال و باندهای فرودگاه در استان‌های کوچک ظرفیت پروازی از ۲۴ پرواز هفتگی به ۱۴۸ پرواز رسید.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش قدس آنلاین، رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در مراسم بهره برداری از پروژه‌های وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه ساخت ترمینال جدیددر دستور کار شرکت فرودگاه قرار گرفت، اظهار کرد: دولت سیزدهم فرودگاه ایلام را با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ تحویل گرفت که با همت همکاران و نیروهای متخصص این کار با پشتیبانی کامل اجرایی وبه سرانجام رسید.

وی ادامه داد: امروز در ۶ مرداد ماه شاهد بهره برداری از این ترمینال هستیم که  مساحت این فرودگاه به ۵ هزار و ۸۸۷ متر مربع رسیده که یک افزایش دوبرابری داشته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ظرفیت سالن‌های مسافری در این فرودگاه افزایش وبه ۷۰۰ هزار نفر در سال رسیده است و به لحاظ زیرساختی هم این ظرفیت فراهم شده که تعداد پروازهای هفتگی از ۲۴ پرواز به ۱۴۸ پرواز برسد که رسیدن به این میزان از پروازها نیازمند  افزایش ظرفیت ناوگان پروازی است.

نخجوانی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و افزایش تعداد پروازها و نشست وبرخاست‌ها افزایش ظرفیت سالن‌های  پروازی در این بخش بسیار ضروری بوده که این اقدامات در دستور کار قرار گرفته است و امسال هم ۲۱ فرودگاه کشور آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای اربعین را خواهند داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما