وی با بیان اینکه با هدف گذاری تا پایان سال و ورود تاکسیهای برقی محقق، تقریباً بیشتر ناوگان فرسوده حمل و نقل، نوسازی میشود، گفت: شهرداری تهران درصدد است که در طرح نوسازی، تاکسیهای برقی را جایگزین خودروهای فرسوده کند؛ اما هدف گذاری ما برای نوسازی تاکسی به خودروی سمند سورن نیز همچنان به قوت خود باقی است و امسال نیز همچون سال گذشته در برنامه داریم که حدود ۳۰۰۰ دستگاه خودروی تاکسی را نوسازی کنیم.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر راننده تاکسی مایل به دریافت تاکسی برقی نبود میتواند نوسازی خودروی خود را با سمند سورن پیش ببرد و وام تسهیلات نوسازی نیز شامل این رانندگان میشود، افزود: خودروی برقی متقاضی داشته بگونهای که از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی اولیه که وارد کشور شد تاکنون حدود ۲۰۰ خودروی پلاک تاکسی واگذار شده است.
به گفته مالکی، برای استقبال بیشتر از خودروی برقی قطعاً باید اجرای ماده ۱۲ نهایی شود و دولت یک بخشی را به عنوان کمک بلاعوض به تاکسیها در راستای تحقق ماده ۱۲ پرداخت کند تا بخشی از هزینه نوسازی خودرو به عنوان کمک بلاعوض به راننده داده شود؛ چراکه با برقی سازی در مصرف سوخت و انرژی صرفهجویی میشود و این خودروهای برقی برابر ماده ۱۲ مشمول دریافت کمک بلاعوض خواهند شد.
وی در مورد قیمت خودروی برقی نیز گفت: در حال حاضر قیمت خودرویی که در حال واگذاری است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ ولی قیمت خودروی سورن حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و خودروی برقی حدود دو برابر قیمت سمند سورن است؛ اما در مجموع توسعه برقی سازی جز اهداف و دغدغههای مدیریت شهری است تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. قطعاً رانندگانی که مشتاق به کاهش آلودگی هوای تهران هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و میبایست در حوزه خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه خودروهای برقی وارد شده مدل جی سون هستند و تاکنون پلاک گذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی انجام شده است، ادامه داد: هرچند بر اساس تدابیر شهردار تهران تسهیلات دو برابری به این خودروهای برقی داده میشود یعنی شهرداری تهران به این رانندگان ۳۰۰ میلیون تومان و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام خرید تاکسی برقی را میدهد و اگر کمک بلاعوض به این رانندگان داده شود قطعاً استقبال آنها نیز افزایش مییابد.
مالکی در مورد مسیرهای فعالیت تاکسیهای برقی در پایتخت گفت: خودروهای برقی فعلی به عنوان تاکسی گردشی ویژه در مسیرهایی همچون فرودگاه، راه آهن و مناطق پرترافیک شهری مورد استفاده قرار میگیرند.
وی با بیان اینکه با هدف گذاری تا پایان سال و ورود تاکسیهای برقی محقق، تقریباً بیشتر ناوگان فرسوده حمل و نقل، نوسازی میشود، گفت: شهرداری تهران درصدد است که در طرح نوسازی، تاکسیهای برقی را جایگزین خودروهای فرسوده کند؛ اما هدف گذاری ما برای نوسازی تاکسی به خودروی سمند سورن نیز همچنان به قوت خود باقی است و امسال نیز همچون سال گذشته در برنامه داریم که حدود ۳۰۰۰ دستگاه خودروی تاکسی را نوسازی کنیم.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر راننده تاکسی مایل به دریافت تاکسی برقی نبود میتواند نوسازی خودروی خود را با سمند سورن پیش ببرد و وام تسهیلات نوسازی نیز شامل این رانندگان میشود، افزود: خودروی برقی متقاضی داشته بگونهای که از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی اولیه که وارد کشور شد تاکنون حدود ۲۰۰ خودروی پلاک تاکسی واگذار شده است.
به گفته مالکی، برای استقبال بیشتر از خودروی برقی قطعاً باید اجرای ماده ۱۲ نهایی شود و دولت یک بخشی را به عنوان کمک بلاعوض به تاکسیها در راستای تحقق ماده ۱۲ پرداخت کند تا بخشی از هزینه نوسازی خودرو به عنوان کمک بلاعوض به راننده داده شود؛ چراکه با برقی سازی در مصرف سوخت و انرژی صرفهجویی میشود و این خودروهای برقی برابر ماده ۱۲ مشمول دریافت کمک بلاعوض خواهند شد.
وی در مورد قیمت خودروی برقی نیز گفت: در حال حاضر قیمت خودرویی که در حال واگذاری است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ ولی قیمت خودروی سورن حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و خودروی برقی حدود دو برابر قیمت سمند سورن است؛ اما در مجموع توسعه برقی سازی جز اهداف و دغدغههای مدیریت شهری است تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. قطعاً رانندگانی که مشتاق به کاهش آلودگی هوای تهران هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و میبایست در حوزه خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه خودروهای برقی وارد شده مدل جی سون هستند و تاکنون پلاک گذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی انجام شده است، ادامه داد: هرچند بر اساس تدابیر شهردار تهران تسهیلات دو برابری به این خودروهای برقی داده میشود یعنی شهرداری تهران به این رانندگان ۳۰۰ میلیون تومان و خودروساز ۶۰۰ میلیون تومان وام خرید تاکسی برقی را میدهد و اگر کمک بلاعوض به این رانندگان داده شود قطعاً استقبال آنها نیز افزایش مییابد.
مالکی در مورد مسیرهای فعالیت تاکسیهای برقی در پایتخت گفت: خودروهای برقی فعلی به عنوان تاکسی گردشی ویژه در مسیرهایی همچون فرودگاه، راه آهن و مناطق پرترافیک شهری مورد استفاده قرار میگیرند.