شناسهٔ خبر: 67854132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عملیات ضدصهیونیستی مقاومت در نابلس و بازداشت ۴۰ فلسطینی در کرانه باختری

مریم مینایی

در دویست و نود و پنجمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز شنبه از هدف قرار دادن یک ایست بازرسی رژیم صهیونیستی در شهر نابلس و تیراندازی اشغالگران به سمت یک جوان فلسطینی در شهر قدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «گردان‌های القدس» با همکاری «گردان‌های شهدای الاقصی» عملیات تیراندازی را انجام دادند و ارتش اشغالگر را در پاسگاه «بیت فوریک» هدف قرار دادند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز شنبه اعلام کرد که رزمندگانش توانسته‌اند ارتش رژیم صهیونیستی را در ایست بازرسی «بیت فوریک» واقع در نابلس هدف قرار دهند و در اثر این عملیات، شماری از آن‌ها زخمی شده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های عبری پیشتر گزارش دادند که حوادث مربوط به تیراندازی در کرانه باختری از ژانویه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ افزایش ۳۳۰ درصدی داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ایست بازرسی «الجلمه» واقع در شمال شهر جنین در کرانه باختری هدف قرار گرفته شد.

نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز به شهرک «سنجل» واقع در شمال شرق رام‌الله در کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازداشت فلسطینیان از جمله «مؤمن شبانه» جوان ۱۹ ساله فلسطینی کردند.

در شهر قدس اشغالی نیز یک جوان فلسطینی در شهرک «العیساویه» به ضرب گلوله پلیس رژیم صهیونیستی زخمی شد.

پلیس رژیم اشغالگر در شهر قدس مدعی شد که این جوان فلسطینی سعی داشت عملیات زیرگیری با خودرو را علیه نظامیان رژیم صهیونیستی درجریان حضورشان در این شهرک انجام دهد.

شامگاه جمعه نیز ۶ فلسطینی درجریان یورش اشغالگران به العیساویه زخمی شدند که درمیان آنها یک کودک ۱۲ ساله و یک شخص سالخورده ۷۶ ساله وجود داشت که مجروحان به بیمارستان‌های شهر قدس منتقل شدند.

پس از یورش اشغالگران به اردوگاه «شعفاط» در شمال شهر قدس درگیری‌هایی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رخ داد و اشغالگران درجریان این یورش گلوله‌های مشقی و بمب‌های گاز اشک‌آور شلیک کردند.

باشگاه اسرای فلسطین نیز فاش کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از روز جمعه و امروز شنبه عملیات دستگیری گسترده‌ای را آغاز کردند و حداقل ۴۰ فلسطینی از جمله کودکان و اسرای سابق را بازداشت کردند.

باشگاه اسرای فلسطین و کمیسیون امور اسیران سابق توضیح دادند که عملیات دستگیری در استان‌های قلقیلیه و نابلس متمرکز بود در حالی که بقیه دستگیری‌ها در اکثر استان‌های کرانه باختری اتفاق افتاد.

این بیانیه همچنین حاکی از آن است که نیروهای اشغالگر در جریان مبارزات دستگیری، علاوه بر عملیات تحقیقات میدانی و خرابکاری و تخریب منازل شهروندان، همچنان به یورش‌ها و سوء استفاده‌های گسترده، حمله و تهدید علیه بازداشت شدگان و خانواده‌های آنها ادامه می‌دهند.

این بیانیه افزوده است تعداد دستگیری‌ها از زمان آغاز جنگ غزه به طور مداوم در حال افزایش بوده است و تعداد کل بازداشت شدگان به بیش از ۹۸۰۰ اسیر، تقریباً ۳۴۰ زن اسیر و حداقل ۶۸۰ کودک رسیده است. این دستگیری‌ها شامل کسانی است که از خانه‌ها، از طریق پست‌های بازرسی نظامی دستگیر شده‌ یا کسانی هستند که تحت فشار مجبور به تسلیم شدن خود شده و گروگان گرفته شده‌اند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ دهها کودک شده، مفقود هستند.

تل‌آویو در حالی به این جنگ ادامه می‌دهد که شورای امنیت با صدور قطعنامه خواهان توقف فوری جنگ غزه شد و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز از رژیم صهیونیستی خواست حمله به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف و تدابیری برای ممانعت از وقوع نسل‌کشی جمعی و بهبود وضعیت انسانی غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام

نظر شما