شناسهٔ خبر: 67853720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

به مناسبت گرامیداشت روز ملی اردبیل؛

مدیرکل و اعضای کانون اردبیل به شهدای جنگ چالدران ادای احترام کردند

هم‌زمان با گرامیداشت روز ملی اردبیل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به همراه جمعی از کارشناسان، مربی و اعضای مرکز شماره‌ی پنج کانون با حضور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به شهدای جنگ چالداران ادای احترام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با روز چهارم مرداد که از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و روز ملی اردبیل تصویب و در تقویم کشور ثبت شده است، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی، مربی و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی پنج کانون شهرستان اردبیل با حضور در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و محوطه شهیدگاه، با نثار گل و فاتحه به مقام شهدای جنگ چالدران ادای احترام کردند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم داریوش علومی معاون فرهنگی کانون و نویسنده کتاب «از اسفریس تا هشت بهشت» با اشاره به اهمیت و نقش دولت صفویه در تاریخ تشیع و خدمات ارزنده این حکومت در کشور، به بیان وقایع نبردهای شیروان و چالدران  غیرت و همت صفویان در دفاع از ایران پرداخت.

مدیرکل و اعضای کانون اردبیل به شهدای جنگ چالدران ادای احترام کردند

گفتنی است، بازدید از بخش‌های مختلف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی و آشنایی اعضا با بخشی دیگر از تاریخ این سرزمین پایان بخش این برنامه بود.

نظر شما