شناسهٔ خبر: 67853650 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

46 شعبه پست بانک استان قزوین مجری توزیع ارز اربعین هستند | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در جلسه شورای مدیران فاوای استان از آغاز توزیع ارز اربعین در استان قزوین خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، 46 شعبه پست بانک در سطح استان قزوین، ارز اربعین را برای زائران عتبات عالیات تامین می کنند.
حناچی، مدیر شعب پست بانک استان در همین ارتباط گفت: فروش ارز به زائرین بالای ۵ سال، از تاریخ 7 مرداد تا 3شهریور در 6 شعبه شهری استان و 40 باجه بانکی روستایی انجام می گیرد، تا مردم استان با سهولت بیشتر و با هزینه وقت  کمتری نسبت به دریافت ازر مورد نیاز اقدام کنند.

وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده با مدیریت شعب کشور و بانک مرکزی هیچ کمبودی در توزیع ارز نداریم ولی با این حال متقاضیان هر چه زودتر برای دریافت ارز اقدام کنند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند. 

شرایط دریافت ارز اربعین  به شرح زیر است:
1-فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق به هر زائر معادل ریالی آن حدود 62 تا 65 میلیون ریال است.
۳- فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
۴- سرپرستان خانوار با در دست داشتن  مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی  اعضای خانوار)  و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین اقدام نمایند.
۵- فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.

نظر شما