شناسهٔ خبر: 67853489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خراسان:

هدف از راه اندازی دارالعلم زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی است

مشهد- مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: هدف از راه اندازی مدرسه دارالعلم زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خیاط در مراسم افتتاح مدرسه دارالعلم هدف از راه‌اندازی این مدرسه را تبدیل‌شدن آن به دومین حوزه شیعی در عرصه تولید علم و فقه، زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام و تربیت طلاب فاضل و برخوردار از سازمان علمی بالنده ذکر کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین تعامل سازنده و همکاری و تعامل بیشتر حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی و شبکه‌سازی بین دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه و اساتید برای تحقق تمدن نوین اسلامی را از دیگر اهداف این مدرسه ذکر کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته اولین دوره این مدرسه در قالب ۳ مدرسه ادبیات و تفسیر، فلسفه و کلام و فقه و اصول برگزار شد و امسال با اضافه‌شدن دو مدرسه دیگر در قالب ۵ مدرسه علمی با موضوعات، قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، منطق و روش‌شناسی و ادبیات و زبان فارسی با حضور ۵۰ نفر از اساتید برجسته قم و مشهد و سایر مراجع و بزرگان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک‌دیده‌شده است.

خیاط به ویژگی‌های این دوره از مدرسه در مقایسه با دوره سال گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه مدارس علمی از ۳ مدرسه به ۵ مدرسه، تنوع حوزه مسائل دانش نسبت به سال گذشته و تأکید بر بحث‌های روشی که مباحث ضروری برای طلاب است از جمله این ویژگی‌هاست.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در این دوره شاهد تنوع در مخاطبان هستیم و از سطح ملی و استانی فراتر رفته و پذیرای مخاطبان بین‌الملل هستیم که در نظر داریم این تنوع را در حوزه اساتید این مدرسه نیز داشته باشیم.

نظر شما