شناسهٔ خبر: 67853473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماجرای کلیپ تجمع اتباع خارجی در میدان شهرداری شیراز چه بود؟

ماجرای کلیپ تجمع اتباع در میدان شهرداری شیراز از سوی روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، طی روزهای گذشته در فضای مجازی ویدئویی با عنوان تصاویر عجیب از حضور پر تعدد اتباع بیگانه در میدان شهرداری شیراز منتشر شد که واکنش‌های بسیاری از سوی شهروندان به دنبال داشت.

در این ویدئو تعداد بسیار زیادی از اتباع افغانستانی در محل میدان شهرداری در کنار مجموعه زندیه تجمع داشتند.

در این خصوص صبح امروز_ شنبه ششم مرداد_ روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیپ پخش شده در فضای مجازی پیرامون تجمع اتباع خارجی در میدان شهرداری و محوطه ارگ تاریخی کریم خان زند مربوط به روز عید فطر سال ۱۴۰۲ است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ابتدای کلیپ که مربوط به عنوان تاریخ و زمان بوده به صورت برنامه‌ریزی شده با هدف تشویش اذهان عمومی حذف و مجدداً در فضای مجازی بازنشر شده است.

روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس همچنین اعلام کرد: از تاریخ ممنوعه شدن منطقه ۸ شیراز تاکنون هیچ‌گونه تجمعی در این محدوده صورت نگرفته است و کماکان تردد، اشتغال، سکونت و تحصیل اتباع خارجی در منطقه ۸ شیراز ممنوع است و با اتباع خارجی که مصوبه فوق را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایمنا، پس از وقوع دومین حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هر گونه تردد و سکونت اتباع بیگانه در منطقه ۸ شهرداری شیراز ممنوع اعلام شد و همه اتباع ساکن در این منطقه به سایر مناطق انتقال داده شدند اما بررسی‌های میدانی و گلایه شهروندان ساکن در این منطقه حاکی از آن است که هنوز هم تردد و سکونت اتباع بیگانه در این منطقه به چشم می‌خورد و شهروندان خواستار برخورد جدی‌تر مدیران ارشد استان با این افراد هستند.

نظر شما