شناسهٔ خبر: 67853411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بحران گرما اورژانس‌های آمریکا را تحت فشار گذاشت

گرمای شدید هوا به ایالات‌متحده‌آمریکا نیز راه پیدا کرده و با افزایش آمار گرمازدگی، بی‌آبی بدن و سوختگی، ضمن پر کردن تخت‌ها و راهروهای اورژانس بیمارستان‌ها، در حال جان گرفتن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اورژانس ایالات‌متحده سال ۲۰۲۳ شاهد بیش از ۱۲۰ هزار مراجعه مربوط به گرما بود، زیرا مردم در حال تجربه دماهای رکوردشکن و بی‌سابقه بودند. کارکنان این نهادها وحشت شرایط موجود در آن زمان را هم‌چون تجربه همه‌گیری‌های اچ‌آی‌وی و کرونا توصیف کرده‌اند. در حال حاضر نیز زمین در حال تجربه گرم‌ترین تابستان ثبت‌شده خود در سال جاری است و گرما تأثیراتی جدی بر بخش بزرگی از جمعیت جهان دارد.

اورژانس‌ها طی ماه‌های اخیر پذیرای تعداد زیادی از افراد دچار گرمازدگی، کم‌آبی بدن و حتی سوختگی ناشی از افتادن روی آسفالت بوده‌اند؛ مردمانی با صورت‌های قرمز که توانایی تکلم خود را به‌طور موقت از دست داده و تنها پشت سر هم نفس‌نفس می‌زنند.

با تشدید بحران آب‌وهوایی و شکسته شدن رکوردهای گرما، اورژانس‌های سراسر آمریکا مملو از بیماران گرمازده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهند. تنها ۲۷ نفر در آریزونا تاکنون در اثر گرما جان خود را از دست داده‌اند و صدها مورد مرگ دیگر در دست بررسی است. اما این ارقام رسمی نیست، زیرا همه مرگ‌ومیرهای ناشی از گرما امکان شمارش را ندارد.

از سوی دیگر قطعی برق در بسیاری از ایالت‌ها دردسرآفرین شده است و موجب می‌شود بیمارستان‌ها در زمینه ترخیص بیماران و بازگرداندن آن‌ها به خانه‌های بدون برق با امکان گرمازدگی مجدد آن‌ها دچار تعلل شوند.

بحران گرما اورژانس‌های آمریکا را تحت فشار گذاشت

فاجعه‌ای از جنس موج گرمایی

گرمای شدید پیش از این توسط دولت فدرال ایالات‌متحده به‌عنوان یک فاجعه شناخته نمی‌شد، تا اینکه ۱۴ دادستان از سراسر کشور اوایل ماه جاری درخواست کردند تا دود آتش‌سوزی جنگل‌ها و گرمای شدید نیز هم‌چون طوفان‌ها، گردبادها و زلزله‌ها در این زمره جای گیرند، به‌ویژه‌که این بلایا در بیشتر موارد به‌سرعت تمام می‌شوند، اما گرما فاجعه‌ای با سرعت کند است که هفته‌ها و ماه‌ها ادامه دارد و افرادی را که تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند به‌طور جدی بیمار می‌کند.

گرما مرگ‌بارترین فاجعه آب‌وهوایی است که سالانه بیش از مجموع طوفان‌ها، سیل‌ها و زلزله‌ها جان می‌گیرد. کودکان، افراد مسن، زنان باردار، کارگران فضای باز، افراد دارای بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و فشار خون بالا و بی‌خانمان‌ها، آسیب‌پذیرترین افراد در برابر استرس گرمایی هستند. بعضی از داروهای افراد دارای بیماری‌های مزمن نیز می‌تواند افراد را در معرض افزایش خطر گرمازدگی قرار دهد. برای مثال آمفتامین‌ها که به‌طور معمول دمای بدن فرد را افزایش دهند و بعضی از داروهای ضد افسردگی، آنتی‌هیستامین‌ها و مسدودکننده‌های بتا با مکانیسم تعریق تداخل دارد و توانایی فرد برای خنک شدن را مختل می‌کند. مصرف نشدن تعدادی این داروها توسط بیماران نیز مشکل‌ساز است و نمی‌توان به‌دلیل گرما مصرف آن‌ها را قطع کرد.

بحران گرما اورژانس‌های آمریکا را تحت فشار گذاشت

نظر شما