شناسهٔ خبر: 67853386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادارات گلستان روز یکشنبه به‌دلیل گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا تعطیل است

گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا را علت تعطیلی ادارات و مراکز دولتی استان در روز یکشنبه هفت مرداد اعلام کرد و گفت: دمای هوا در گلستان به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

امان محمد کمالی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا از کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دمای هوای گلستان طی ۲ روز آینده خبر داد و اظهار کرد: علت تعطیلی فردا مراکز دولتی، ادارات و بانک‌ها در استان گلستان برخلاف دیگر نقاط کشور گرمای هوا نیست بلکه این تصمیم در استان به دلیل کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار گرفته شده و گلستانی‌ها فردا افزایش دما را تجربه نخواهند کرد.

وی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی اظهار کرد: به دلیل نفوذ جریانات مرطوب شمالی، ناپایداری‌های جوی تا صبح روز سه‌شنبه ۹ مرداد در استان گلستان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: به دلیل وقوع ناپایداری‌ها و تقویت جریانات مرطوب شمالی، وقوع رگبار پراکنده و رعد و برق، گرد و غبار و وزش باد نسبتا شدید تا شدید به ویژه در ساعات عصر و شب در استان گلستان محتمل است.

کمالی با بیان اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری ناپایداری‌ها در گلستان شدت بیشتری می‌یابد، تصریح کرد: به دنبال این اتفاق، احتمال آبگرفتگی مقطعی در برخی نقاط مستعد و وقوع گرد و غبار و وزش باد نسبتا شدید که منجر به کاهش کیفیت هوا در استان گلستان می‌شود وجود دارد.

وی از گلستانی‌ها خواست طی روزهای آینده از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و با توجه به وقوع وزش باد نسبتا شدید تا شدید در راستای استحکام سازه‌های ناپایدار اقدام کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی گلستان؛ ناپایداری‌های جوی از عصر امروز و امشب در استان گلستان آغاز خواهد شد.

نظر شما