شناسهٔ خبر: 67853150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین دوره کشوری دارالعلم حوزه علمیه مشهد آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا- دومین دوره تابستانی دارالعلم حوزه علمیه مشهد روز شنبه با حضور ۸۰۰ نفر از طلاب زن و مرد کشور با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در جوار حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به دومین دوره تابستانی دارالعلم گفت: مردم کماکان روحانیت را مرجعی مطمئن در دین و دنیای خویش می‌دانند و از آنان انتظار دارند قرآن کریم را تفسیر نموده، احادیث را توضیح دهند و احکام شرعی را استنباط کنند.

وی ادامه داد: مردم همچنین از حوزه‌های علمیه انتظار دارند طرح اداره جامعه را ارائه داده و اجرای آن را مطالبه کنند و از عقاید و باورها دفاع نموده و در راستای معرفی فضایل اخلاقی و کرامت انسانی تلاش کنند و در یک کلام آنها را به سعادت دنیوی و اخروی شان راهنمایی کنند، لذا روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز متقابلا و با چنین وظیفه سنگینی دیگر نباید هیچ فرصتی را از دست داده یا اهمال کنند.

این مرجع تقلید گفت: استفاده از اماکن زیارتی با مناطق مناسب دیگر و تکمیل بخشهای باقیمانده از کتب فراگیری دروس جدید در کنار درس‌ها و متون رایج، بحثهای علمی در موضوعات مختلف تحت نظر اساتید خبره و کارهای گوناگون علمی آموزشی و پژوهشی دیگر، موقعیت بسیار مبارکی را برای بهره‌مندی طلاب و فضلا از ایام تابستان برای رشد علمی معنوی و تربیتی فراهم می‌کند که باید آن را مغتنم شمرد.

مکارم شیرازی افزود: برگزاری چنین جلساتی نهضت علمی و فکری جدیدی در حوزه‌های علمیه به راه انداخته است و موجب بالندگی و ارتقای بنیان علمی طلاب معزز خواهد شد.

مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی با عنوان دارالعلم، در قالب پنج مدرسه "منطق و روش‌شناسی، ادبیات و زبان‌شناسی، علوم عقلی، فقه و اصول و قرآن و حدیث" از امروز تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

آیین آغازین دومین دوره تابستانی دارالعلم در مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نظر شما