شناسهٔ خبر: 67853001 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

نشست حمایت از پارساها و پروژه‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد برگزار شد

پیرو تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، نشست نهایی امضای قراردادهای حمایت از پروژه‌های کارشناسی و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان دانشگاه شهرکرد، در محل سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد، در بخشی از این تفاهم‌نامه، پارک علم و فناوری استان از پروژه‌ها و پارساهای دانشجویان شهرکرد که در راستای توسعه نوآوری و فناوری هستند، حمایت می‌کند. به همین منظور، در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ فراخوانی برای حمایت از پروژه‌ها و پارساهای دانشجویان برگزار شد که در نهایت ۹۰ طرح در قالب پروژه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به دبیرخانه طرح ارسال شد.

درخواست‌های دریافتی، مطابق با فراخوان، در محورهای فناوری، نوآوری، قابلیت تجاری‌سازی و توانمندی تیم استاد و دانشجو ارزیابی شدند و در نهایت ۲۰ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

در این نشست، اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری استان، ضمن تشریح جزئیات این طرح، ابراز امیدواری کرد که دانشجویان در ادامه فعالیت‌های پژوهشی خود، مسیر توسعه فناوری را طی کرده و ضمن استفاده از حمایت‌های مراکز نوآوری، رشد و پارک علم و فناوری، در جهت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناورانه خود حرکت کنند.

 تقی جاودانی، مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد، ضمن قدردانی از دانشجویان شرکت کننده در این طرح، فرایند انجام شده در معاونت پژوهش و فناوری و جزئیات عقد قراردادهای حمایتی را تشریح کرد و با اشاره به این‌که طرح‌های منتخب از پتانسیل تجاری‌سازی مناسبی برخوردار هستند، از دانشجویان درخواست کرد تا مسیر تجاری سازی ایده‌های خود را پس از اتمام این طرح‌ها، پیگیری کنند.

 محمد حسین اعرابی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان نیز، ضمن تشریح جزئیات تفاهم‌نامه فی مابین، به اجرای بوت‌کمپ تابستانه کارآفرینی با کمک معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، به عنوان بخشی دیگری از تفاهم‌نامه اشاره کرد.

در ادامه دانشجویان به ارائه طرح‌های خود پرداخته و جنبه‌های نوآوری، فناوری و چشم‌انداز تجاری‌سازی ایده‌های خود را تشریح کردند.

عمده طرح‌های دریافتی از دانشکده‌های دامپزشکی، کشاورزی، علوم و منابع طبیعی بودند که از بین آنها، طرح‌های منتخب هر کدام متناسب با مقطع تحصیلی دانشجو، با حمایت‌های مالی متفاوت، مورد حمایت قرار گرفتند.

در پایان این مراسم، دانشجویان قراردادهای حمایت مالی خود را امضا نموده تا پس از طی نمودن مراحل اداری مربوطه، پرداخت‌های مالی حمایتی انجام شد.

نظر شما