شناسهٔ خبر: 67852975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظام جهانی «وبومتریکس»

شیراز-ایرنا- بر اساس آخرین بروزرسانی نظام رتبه بندی وبومتریکس (Webometrics) در سال ۲۰۲۴ میلادی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فهرست هزار دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه این نظام سالانه در دو مقطع ماه های ژانویه و جولای، فهرستی بروزرسانی شده از آخرین رتبه بندی دانشگاه ها را گزارش می دهد، گفت: رتبه بندی ماه جولای، بیانگر آن است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۵۳ پله صعود نسبت به ماه ژانویه، رتبه ۹۷۲ را در میان دانشگاه های برتر جهان به دست آورده است.

سیدحسن سراج افزود: آخرین شیوه نامه ارزیابی وبومتریکس شاخص های سنجش این نظام را ترسیم می کند که شامل رؤیت پذیری (تأثیر محتوای وب)، شفافیت (میزان استناد به محققین برتر) و کیفیت یا تعالی (مقالات پراستناد) است.

او گفت: افزایش امتیاز دانشگاه در هر سه شاخص بوده و شاخص رؤیت پذیری با وزن پنجاه درصد و افزایش امتیاز به میزان ۵۸۵ واحد تأثیر بسیار ملموسی در ارتقاء جایگاه دانشگاه داشته است.

سراج، بهبود رتبه دانشگاه در وبومتریکس را مستلزم تلاش مستمر اعضای هیات علمی و اداری واحدهای مختلف زیرمجموعه دانشگاه، به ویژه در رابطه با بروزرسانی پیوسته محتوای الکترونیک این واحدها دانست و ابراز امیدواری کرد تا ادامه این روند در سال های آینده به ارتقای بیشتر رتبه دانشگاه و رؤیت پذیری مؤثرتر آن در فضای مجازی منجر شود.

نظر شما