شناسهٔ خبر: 67852848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قایم مقام وزیر ارتباطات:

توسعه شبکه ملی اطلاعات از سیاستهای اصلی ارتباطی است

المیرا عسگری زاده

آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری منازل و کسب کارها در آذربایجان غربی برای اولین بار در سطح استان در شهرستان سلماس،۶ مرداد ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان با حضور قائم مقام عالی وزارت ارتباطات، نماینده مردم سلماس، فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

قائم مقام وزیر ارتباطات در حاشیه این مراسم با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات از سیاست های اصلی ارتباطی است، افزود: در این راستا چندین پروژه بزرگ داریم که یکی از آنها شبکه فیبر نوری و اینترنت روستایی است که امروز در شهرستان سلماس شاهد بهره‌برداری از این طرح ها هستیم.

لاجوردی گفت: دولت تا آخرین دقیقه در خدمت مردم است و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش های دولت شهید رئیسی هستیم که در تمامی زمینه‌ها شاهد پیشرفت و توسعه هستیم.

قائم مقام وزارت ارتباطات اضافه کرد: امروز روستاهای صعب‌العبور و کم جمعیت نیز به شبکه اینترنت پرسرعت متصل هستند و امروز شاهد برخورداری ۹۶ درصد روستاهای کشور از اینترنت هستیم که در زمینه ارتباطات رقم بسیار خوبی است. 

وی با بیان لزوم دسترسی آسان مردم به اطلاعات گفت: اینترنت پرسرعت از ملزومات دسترسی آسان به اطلاعات است و وزارت ارتباطات با افتخار در زمینه توسعه اینترنت گام برداشته است و این نیز از خدمات ارزنده دولت شهید رئیسی است.

لاجوردی با اشاره به چشم‌اندازهای وزارت ارتباطات گفت: بهره گیری از توان شرکتهای خصوصی و رفع انحصار در زمینه ارتباطات از افتخارات وزارت ارتباطات است و ما با بهره گیری از توان شرکت های خصوصی امر توسعه اینترنت سرعت گرفت.

قائم مقام وزیر افزود: با گسترش شرکتهای ارائه دهنده اینترنت و رقابتی شدن فضا علاوه بر افزایش کیفیت شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود و تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل خواهند بود.

انتهای پیام

نظر شما