شناسهٔ خبر: 67852688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه در اربعین

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از پیگیری افزایش پرواز رفت - برگشت تهران و مشهد به کرمانشاه در ایام اربعین خبر داد و گفت که منتظر اعلام برنامه شرکت های هواپیمایی در این خصوص هستیم.

صاحب‌خبر -

مجتبی بیاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه های اداره کل فرودگاه کرمانشاه در ایام اربعین برقراری پرواز به نجف از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور است که در این خصوص درخواستمان را به شرکت های مختلف هواپیمایی ارسال کرده ایم و منتظر پاسخ قطعی آنها هستیم.

وی افزود: حتی اگر پرواز رفت و برگشت کرمانشاه - نجف برقرار نشود با افزایش پروازها از مشهد و تهران به کرمانشاه مسیر سفر زائران به شهرهای زیارتی عراق کوتاه می شود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ ساخته شد، این فرودگاه مهم و راهبردی غرب کشور همواره به مسافران استان های همجوار نیز خدمات داده است اما طی چند سال اخیر به دلیل عملیات بهسازی باند اصلی تعداد پروازهای آن روندی کاهشی داشت.

فرودگاه کرمانشاه که تا قبل از همه گیری بیماری کرونا ۱۷۸ پرواز هفتگی داخلی و خارجی داشت هم اکنون ۴۶ پرواز هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد ، عسلویه و قشم دارد.

آخرین عملیات احیای فرودگاه کرمانشاه از بهار سال گذشته شروع و تاکنون برای مرمت باند اصلی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

روز گذشته رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه های ایران از طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه سرکشی کرد.

به گزارش ایرنا مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه نزدیک ترین مسیر اصلی به شهرهای زیارتی عراق محسوب می‌شود بطوریکه زائران در نصف روز می‌توانند خود را از کرمانشاه به بغداد، نجف، کربلا و سامرا برسانند.

نظر شما