شناسهٔ خبر: 67852684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح جمع آوری سگ‌های بلاصاحب بجنورد آغاز شد

بجنورد-ایرنا- رییس امور اجرایی سازمان پسماند شهرداری بجنورد گفت: طرح تشدید جمع آوری سگ های پرسه زن این شهر از امروز شنبه آغاز و تا بهبود شرایط شهر از وضعیت کنونی ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حمید کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مرحله دوم طرح تشدید جمع آوری سگ‌های پرسه زن به خاطر اعتراضات اجتماعی مجدد آغاز و تیم های مربوطه هر هفته یک محله شهر را پوشش خواهند داد.

وی افزود: محله های شهرک فرهنگیان، امام خمینی(ره)، حکمت و شیرعلی تاکنون پوشش داده شده و ۴۰ قلاده سگ پرسه زن و بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری و به مرکز نگهداری انتقال داده شد.

رییس امور اجرایی سازمان پسماند بجنورد اضافه کرد: تیم های ۶ نفره در اجرای این طرح همکاری های لازم را انجام می دهند و از شهروندان انتظار می رود در هنگام مشاهده وانت جمع آوری سگ های پرسه زن با عوامل اجرایی همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه می شود شهروندانی که شرایط نگهداری سگ در منزل را ندارند این حیوانات را در خارج از منزل رها نکنند و به سازمان پسماند شهرداری اطلاع رسانی کنند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.

کمالی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در کمپ نگهداری سگ ها بیان کرد: واکسیناسیون این حیوانات توسط دامپزشکی به صورت منظم انجام می شود و ماهانه تعداد پنج قلاده سگ معدوم و سگ های مریض، تصادفی و معلول مداوا می شوند.

وی با بیان اینکه جولان سگ‌ها عاملی بر تهدید سلامت و امنیت شهر و شهروندان است خاطرنشان کرد: طرح مزبور به صورت مستمر اجرا می شود.

به گفته وی ۴۰۰ قلاده سگ در مرکز چهار هزار مترمربع بجنورد نگهداری می‌شوند.

به گزارش ایرنا، براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

نظر شما