شناسهٔ خبر: 67852653 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ابزارهای محدود رئیس‌جمهوری آینده آمریکا برای افزایش عرضه نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد رئیس‌جمهوری آینده آمریکا ابزارهای محدودی برای افزایش قابل توجه عرضه نفت در سال ۲۰۲۵ خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، گلدمن ساکس اعلام کرد که برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر، ابزارهای محدودی برای افزایش قابل‌ توجه عرضه نفت داخلی در سال آینده خواهد داشت.

این بانک آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد که ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا پایین است و تسهیل نظارتی ممکن است به‌طور قابل توجهی عرضه بلندمدت ایالات‌متحده را تقویت کند.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه (پنجم مرداد) پس از انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا که بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود، اندکی افزایش یافت و انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش تقاضای نفت خام از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی جهان را افزایش داد.

نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در سپتامبر حدود ۸۲ دلار برای هر بشکه معامله شد و نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در سپتامبر به حدود ۷۸ دلار برای هر بشکه رسید.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که با فرض رشد مشابه روند در تولید ناخالص داخلی (GDP) و تقاضای ثابت نفت و تسهیل کاهش عرضه داوطلبانه شماری از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس)، قیمت برنت از ۷۵ تا ۹۰ دلار در سال ۲۰۲۵ متغیر باشد.

درحالی‌که ابهام‌های زیادی درباره سیاست تجاری وجود دارد، تعرفه‌های گمرکی بر واردات نفت خام آمریکا بعید به نظر می‌رسد.

گلدمن ساکس انتظار دارد در سناریویی که آمریکا تعرفه ۱۰درصدی بر واردات کالاها اعمال می‌کند، قیمت نفت در نتیجه کاهش تقاضا و تولید ناخالص داخلی در سال آینده میلادی به ۱۱ دلار برای هر بشکه برسد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد چنانچه بانک مرکزی آمریکا کاهش نرخ بهره را پس از سال ۲۰۲۵ به‌دلیل افزایش نرخ تورم اصلی به تعویق بیندازد، تعرفه‌ها می‌تواند تا ۱۹ دلار بر قیمت نفت تأثیر بگذارد، به‌طوری‌ که برنت در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۵ در مقایسه با برآورد کنونی ۸۱ دلار، ۶۲ دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما