شناسهٔ خبر: 67852588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست ریاست‌جمهوری:

توسعه ترانزیت در دولت جدید دنبال شود/ راه‌ها مهم‌ترین بستر توسعه متوازن کشور

سرپرست ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بستر توسعه متوازن کشور بحث راه‌هاست، تصریح کرد: امیدواریم مسیر توسعه ترانزیت و راه‌ها در دولت جدید نیز دنبال شود، در این مسیر آمادگی خود برای پشتیبانی از دولت جدید را اعلام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر صبح امروز _ شنبه ششم مرداد_ در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید بحث توسعه حمل‌ونقل در کشور را بستر اصلی توسعه کشور تشخیص داد، چراکه ما کشوری حداقل با ۱۵ کشور همسایه هستیم و این ظرفیت بسیار بزرگی برای ایران است.

وی با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و همه مسئولان این وزارتخانه تاکید کرد: این وزارتخانه ابعاد مختلفی دارد و بخش عمده‌ای از توسعه کشور به این وزارتخانه مرتبط است، همچنین مهم‌ترین نقطه تعامل کشورهای همسایه با ایران مسئله ترانزیت است، به همین دلیل بیشترین فشار بر این وزارتخانه بود، با این وجود اقدامات خوبی صورت گرفت.

مخبر ادامه داد: توسعه کشور ۱۰ سال دچار مشکل جدی شد، مسیری که توسط رئیس‌جمهور شهید انتخاب شد مسیر درستی بود و مقام معظم رهبری نیز با عنایت به این موضوع اشاره فرمودند.

وی تاکید کرد: ما کشور پهناوری هستیم که در همسایگی حداقل ۱۵ کشور قرار داریم، البته بعضی از این کشورها خودشان چند کشور هستند که این مسئله ظرفیت بزرگی برای توسعه، رشد و اشتغال ایران فراهم می‌کند.

مخبر با ابراز قدردانی از مهرداد بذرپاش گفت: وزارت راه و شهرسازی یک وزارت بسیار گسترده است و ابعاد مختلفی دارد که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارتخانه وابسته است؛ مسکن و راه‌های زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در این وزارتخانه قرار دارد.

سرپرست ریاست‌جمهوری ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید از ابتدا جلسات پیگیری را در این وزارتخانه دنبال می‌کرد و بعد از درگذشت مرحوم رستم قاسمی، مهرداد بذرپاش شاهد است که شهید آیت‌الله رئیسی در بعضی از روزها چند بار با او تماس می‌گرفت و موردهای متعددی را پیگیری می‌کرد.

مخبر افزود: کشورهای منطقه هم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین علاقه‌شان برای تعامل با ایران مسئله ترانزیت بود؛ اتصال آب‌های شمال به جنوب و خلیج فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشورهای صاحب بار حائز اهمیت بود.

وی تاکید کرد: در این وزارتخانه کارهای زیادی شده است، چه کسی خوشش بیاید چه بدش بیاید، در ۱۰ سال بخش‌های توسعه‌ای کشور دچار نقص جدی شد، امکان ندارد که عقب افتادگی ۱۰ ساله را در دو سال به نقطه مطلوب رساند.

مسیری که توسط شهید رئیسی انتخاب شد، مسیر درستی بود رهبر انقلاب هم به این موضوع عنایت داشتند

وی تصریح کرد: توسعه فرودگاه در ایلام و شمال کشور و دو خطه شدن خط آهن اندیمشک اهواز همگی در خدمت مردم است و نبود آن‌ها برای مردم دردسر ایجاد می‌کرد؛ مردم ما به اربعین عشق می‌ورزند؛ مردم سایر کشورها برای زیارت حرم امام رضا (ع) علاقه زیادی دارند، به‌همین دلیل این امکاناتی که فراهم می‌شود، در خدمت مردم است.

مخبر افزود: پروازها به فرودگاه ایلام با افتتاح امروز به روزی ۲۱ پرواز و ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش پیدا می‌کند که اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه نزدیک بود در انتقال حجاج مشکل ایجاد شود، تاکید کرد: نزدیکی به ایام اربعین، گرمای هوا و ماندن حجاج در عربستان می‌توانست مسئله ایجاد کند، اما موضوع جابه‌جایی حجاج به خوبی حل شد، به همین دلیل من صمیمانه از وزارت راه قدردانی می‌کنم.

نظر شما