شناسهٔ خبر: 67852528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار نارنجی برای بارش‌های رگباری در گیلان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر تقویت سامانه ناپایدار جوی در استان بوده که بر این اساس با صدور هشدار نارنجی از بعدازظهر امروز (شنبه) تا اواخر دوشنبه هفته جاری بارش‌های رگباری گیلان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا دوشنبه هفته جاری شرایط برای ابرناکی و مه آلودبودن هوا، وزش باد در برخی مناطق شدید، بارندگی در بعضی ساعت رگباری و شدید و موقتی خیلی شدید، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: با توجه به این وضعیت آب و هوایی خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه‌گیری هنگام رعد و برق در مکان‌های امن مورد تاکید است.

نگاه اضافه کرد: مدیریت ارتفاع آب در استخرهای پرورش ماهی برای جلوگیری از سرریزشدن آب استخر، بازکردن خروجی کرت‌های مزارع شالیزاری در مرحله رسیدن، تنظیم ارتفاع آب آبیاری در شالیزارها و مدیریت بهینه مصرف آب، عدم انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سمپاشی باغات و مزارع نیز باید رعایت شود.

دما تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دمای هوای استان از بعدازظهر امروز تا دوشنبه هفته جاری سه تا ۶ درجه‌ کاهش می‌یابد.

وی افزود: اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه کمترین و ازبرم سیاهکل با ۳۲ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۶ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

نگاه با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا در مدت یاد شده و صدور هشدار نارنجی اظهار کرد: بر این اساس دریا از امروز تا دوشنبه هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

وی بیان کرد: با خروج این سامانه ناپایدار از سه‌شنبه تا اواخر هفته جاری آسمانی صاف تا قسمتی ابری و روند افزایش دما برای گیلان پیش‌بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک نیمه ابری تا ابری و مه آلود است.

نظر شما