شناسهٔ خبر: 67852367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد

افزوده شدن هفت داروی سرطان به پوشش ۷۰ درصدی بیمه سلامت

دلال آلبوشهبازی

هفت داروی درمان سرطان به تازگی تحت پوشش ۷۰ درصدی بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و پس از این، بیش از ۱۲ هزار بیمار سرطانی تحت پوشش این بیمه در خوزستان، از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. 

صاحب‌خبر -

دکتر محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبات جدید سازمان بیمه سلامت، خوشبختانه در یک ماه اخیر هفت قلم دارو در درمان سرطان با پوشش ۷۰ درصدی قیمت این داروها توسط صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تاکنون بیش از ۴۴۰ قلم دارو تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: یکی از مشکلات عمده بیماران سرطانی هزینه‌های مربوط به درمان به ویژه در بخش دارو است که این اقدام در افزایش پوشش بیمه‌ای داروها کمک شایانی به آنها در کاهش هزینه‌ها می‌کند.

رضایی ادامه داد: برخی داروها در فهرست رسمی دارویی کشور وجود داشته‌اند و برخی داروها در فهرست نیستند؛ این در حالی است که برخی پزشکان این گونه داروها را برای درمان بیمار تجویز می‌کنند و از آنجا که در فهرست دارویی کشور نیستند پس تحت پوشش بیمه هم نخواهند بود، بنابراین باید برای این مساله تدبیری شود. ضمن اینکه برخی داروها هم با وجود اینکه در فهرست دارویی هستند به دلیل محدودیت منابع، پوشش بیمه‌ای کافی ندارند.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت تلاش می‌کند با توجه به منابعی که هر ساله در اختیارش قرار می‌گیرد، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش دهد. برای آن دسته از داروهایی که در فهرست رسمی قرار ندارند اما تجویز می‌شوند دو راه پیشنهاد می‌شود؛ چنانچه بر اساس راهنماهای بالینی ضرورت دارد وارد فهرست رسمی شوند و اگر ضرورتی ندارد در تجویز آن‌ها محدودیت اعمال شود تا بیماران سرگردان نشوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۶۵۶ بیمار نشان‌دار بیماری سرطان تحت پوشش بیمه سلامت خوزستان هستند، افزود: داروهای جدید ضد سرطان تحت پوشش  Trastuzumab emtansine۱۰۰ mg, ۱۶۰mg،‌ Gefitinib،‌ Brentuximab،‌ Abiraterone acetate ۲۵۰ mg,۵۰۰mg،‌ PERTUZUMAB INJECTION و OSIMERTINIB ۸۰mg,۴۰mg هستند. 

انتهای پیام 

نظر شما