شناسهٔ خبر: 67851590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس:

آخرین اقدامات فارس در مسیر محرومیت‌زدایی

ایرنا

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: برای توسعه این استان همه ظرفیت‌های عمران و توسعه روستایی به کار گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، پیشبرد اقدامات در حوزه محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف فارس با هدف ایجاد انگیزه برای سکونت در این مناطق و توسعه استان یکی از مهم‌ترین رویکردهای متولیان در این عرصه به شمار می‌رود.


طبق اعلام بنیاد مسکن فارس در «سال جهش تولید با مشارکت مردم» برنامه‌هایی به منظور توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان تعریف شده که تلاش برای اجرایی‌کردن این برنامه‌ها در اولویت قرار دارد.


آخرین اقدامات فارس در مسیر محرومیت‌زدایی چیست؟

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس که معتقد است برای توسعه این استان همه ظرفیت‌های عمران و توسعه روستایی به کار گرفته می‌شود اخیراً از پروژه‌های بهسازی روستاهای ابوالوردی، دهنو، کردشول و مبارک آباد شهرستان پاسارگاد نیز بازدید کرده و در این بازدید اعلام کرده که این توسعه و توجه باید در همه ابعاد آن باشد و این امر نیاز به اهتمام جدی برای شناسایی دقیق مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم در این مناطق دارد.

مسعود صف‌شکن درباره آخرین وضعیت پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان فارس گفته که بنیاد مسکن با تهیه طرح‌های هادی برای همه روستاهای استان و بازنگری ۶۷۵ طرح در سه سال گذشته گام‌هایی اساسی برای توسعه روستاهای این استان برداشت؛ بدین ترتیب از یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح هادی آنها به اتمام رسیده تا کنون ۹۶۴ روستا معادل ۵۶.۸ درصد بازنگری شده و یا در حال بازنگری است.
 
بنیاد مسکن با تهیه طرح‌های هادی برای همه روستاهای فارس و بازنگری ۶۷۵ طرح در سه سال گذشته گام‌هایی اساسی برای توسعه برداشت؛ بدین ترتیب از یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح هادی آنها به اتمام رسیده تا کنون ۹۶۴ روستا معادل ۵۶.۸ درصد بازنگری شده و یا در حال بازنگری است. به گفته او اجرای طرح‌های هادی نیز در سه سال گذشته شتابی دوچندان گرفت و این طرح‌ها در یک هزار و ۱۸۷ روستای استان اجرا شد که اعتبارات هزینه شده در این بخش ۱۲ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال است.


آن طور که معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس می‌گوید طی این سال‌ها ۱۷ هزار و ۶۱۳ سند روستایی و ۱۳ هزار و ۴۶۸ جلد سند شهری در استان فارس با مشارکت بنیاد مسکن و ثبت‌اسناد صادر شده است.

اقدامات تازه برای پیشبرد طرح ۷۰۰ واحدی نهضت ملی شهرک نشاط سلطان‌آباد شیراز


با هدف تداوم رویکرد بنیاد مسکن در عرصه محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های مختلف فارس اخیراً اقدامات تازه برای پیشبرد طرح ۷۰۰ واحدی نهضت ملی شهرک نشاط سلطان‌آباد شیراز انجام شده که آغاز بتن‌ریزی هم‌زمان دیوار و سقف در بلوک‌های زون یک و ۲ و سه سایت ۷۰۰ واحدی نهضت ملی شهرک نشاط سلطان‌آباد با استفاده از تأمین بتن توسط سه دستگاه بچینگ و ۳ پمپ دکل از مهم‌ترین اقدامات در این منطقه به شمار می‌رود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز در این باره گفت: انجام این اقدامات نویدبخش تأمین مسکن مناسب برای مسکن در این شهرستان است.
محسن ابراهیمی در خصوص عملکرد این شهرستان در بحث نهضت ملی مسکن گفت: در شیراز یک پروژه ۸۴۸ واحدی داریم که کار توسط بنیاد مسکن آغاز شده و در مرحله اسکلت قرار دارد، همچنین یک پروژه ۴۹۶ واحدی نیز تعریف شده که خوشبختانه در حال تحویل به متقاضیان است.
به گفته او اجرای پروژه ۳۳۶ واحدی زیتون نیز به بنیاد مسکن شهرستان شیراز واگذار شده که زمین آن تحویل داده شده و کار آماده‌سازی در حال انجام است.

ابراهیمی اضافه کرد: ۱۴۴ روستا در شهرستان شیراز داریم که می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی که نهضت روستایی هم محسوب می‌شود، استفاده کنند.


بررسی ظرفیت‌های توسعه و محرومیت‌زدایی زرین‌دشت
زرین‌دشت نیز از مهم‌ترین شهرستان‌های فارس است که در سال‌های اخیر مناطق مختلف آن موردتوجه متولیان امر محرومیت‌زدایی قرار گرفته؛ هفته گذشته نیز بازدیدی از پروژه بهسازی روستای دروا به همراه شورا و دهیاری این روستا با هدف بررسی ظرفیت‌های توسعه ومحرومیت‌زدایی در این روستا انجام شد.


مدیر بنیاد مسکن شهرستان زرین‌دشت در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به تعداد ۴۵۰ فقره به مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال و متمم تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به تعداد ۳۰۰ فقره به مبلغ هزار و ۱۵ میلیارد ریال از جمله اقدامات مهمی است که در این شهرستان انجام شده است.

مهرداد کاوه ادامه داد: پرداخت تسهیلات احداث حوادث روستایی و شهری به تعداد ۳۸ فقره و به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال، پرداخت ۱۴۰ فقره تسهیلات تعمیرات حوادث شهری و روستایی به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال و پرداخت کمک بلاعوض احداث حوادث روستایی و شهری به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این شهرستان است.

کاوه همچنین از پرداخت کمک بلاعوض تعمیرات حوادث شهری و روستایی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات تفاهم‌نامه ۲۰ هزارواحدی به ۱۸ نفر به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: بنیاد مسکن با پرداخت وام بلاعوض تسهیلات تفاهم‌نامه ۲۰ هزارواحدی با همکاری مشترک بنیاد مستضعفان به ۱۸ نفر به مبلغ ۹ میلیارد ریال در این زمینه پیشتاز است.
 
محرومیت‌زدایی در روستای سهل آباد استهبان
 

در سال‌های اخیر همچنین تلاش مضاعفی برای توسعه و محرومیت‌زدایی روستاهای فارس شکل گرفت و شهرستان استهبان از جمله مناطقی است که این تلاش‌ها در آن دوچندان و پررنگ است؛ روستای سهل آباد و رونیز از روستاهایی هستند که در مسیر بهسازی قرار دارند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان استهبان اخیراً از بهسازی معابر روستای سهل‌آباد در این شهرستان خبر داده و گفته که خدمات بهسازی در روستاهای شهرستان استهبان همچنان ادامه دارد.

کرامت ابراهیمی با ارائه گزارشی از پیشرفت طرح‌های توسعه روستایی در شهرستان استهبان گفت: اجرای طرح‌های با محوریت بنیاد مسکن در این شهرستان پیشرفتهای مناسبی دارد؛ این طرح‌ها در روستای دستجرد پارک با ۷۶۰ میلیون تومان، ماه فرخان شامل زیرسازی، آسفالت و تک لبه با ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، رونیز سفلی شامل کانال سنگی با ۵۳۶ میلیون تومان اجرا شده است.

 

 

انتهای خبر/

نظر شما