شناسهٔ خبر: 67851464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای هوای اصفهان تا پایان مرداد فراتر از حد طبیعی است

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: میانگین دمای هوای بیشتر مناطق استان تا پایان مرداد سالجاری فراتر از حد طبیعی (نرمال) است و استقرار توده هوای گرم ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

نوید حاج بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط افزایش دما تا ۲ روز آینده در استان اصفهان وجود دارد و دمای هوا در بیشتر مناطق بویژه نیمه شمالی این خطه فراتر از نرمال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

حاج بابایی اضافه کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت به ۴۳ و در خنک‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خور و بیابانک با ۴۷ درجه گرم‌ترین و بویین میاندشت با ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شوند.

حاج بابایی ادامه داد: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا کمی ابری و در مناطق شرق و شمال، عصر و شب همراه با وزش باد به نسبت شدید گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: پدیده خاصی برای امروز و فردا در استان پیش‌بینی نشده است اما دمای هوا از روز دوشنبه هفته جاری مقداری تعدیل خواهد شد.

حاج بابایی اضافه کرد: افزایش شدت وزش باد، خیزش گرد و خاک، کاهش میدان دید و کیفیت هوا از دوشنبه این هفته به‌ویژه در نیمه شرقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعت‌ها در نواحی مرکزی و شهر اصفهان پیش بینی می‌شود که در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا) هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار رقیق گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک و برای روز دوشنبه هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گردوخاک پیش بینی کرد.

دمای هوای اصفهان تا پایان مرداد فراتر از نرمال است

نظر شما