شناسهٔ خبر: 67851457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس خبر داد

خرید توافقی ۷ هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان گلستانی

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از خرید توافقی هفت هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان گلستانی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات سیب‌زمینی‌کاران پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، رمضانعلی سنگدوینی، صبح امروز – شنبه ششم مرداد- در جمع خبرنگاران از خرید سیب‌زمینی با قیمت تضمینی هشت هزارتومان توسط سازمان تعاون روستایی خبر داد و اظهار کرد: در جلسه استانداری مقرر شد مابقی محصولات نیز خریداری شود.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه پیش یک هزار نفر از سیب‌زمینی‌کاران استان به دلیل فروش نرفتن محصولات خود در میدان بار شهرستان گرگان تجمع کرده بودند، افزود: پس از آن جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد و مقرر شد، خرید توافقی سیب‌زمینی به قیمت کیلویی هشت هزار تومان صورت گیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری این مطلب که سازمان تعاون روستایی، مسئولیت خرید این محصول را بر عهده گرفت، اضافه کرد: از کل مقدار تولید کشاورزان حدود هفت هزار تن سیب زمینی خریداری شد و در جلسه‌ای که هفته گذشته در استانداری گلستان برگزار شد نیز مقرر شد که بقیه سیب‌زمینی‌ها خریداری شود.

وی یادآور شد: اگر سازمان تعاون روستایی تمام محصول سیب زمینی کشاورزان را خریداری کند، به دلیل عمر پایین ماندگاری این محصول در استان گلستان باز هم از آسیب این موضوع رها نخواهیم شد.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: از مطالبات سیب‌زمینی‌کاران و کشاورزان استان حدود ۵۰ درصد از کل مبلغ به حساب آنها واریز شده است و مقرر شد از هفته آینده ۵۰ درصد باقی مانده هم در مدت زمان مشخصی به حساب کشاورزان واریز شود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به نبود سردخانه، صنایع تبدیلی و کمبود آب در استان گلستان سازمان جهاد کشاورزی باید برای محصولات غیرتضمینی برنامه‌ریزی کند و سامان‌دهی آن را در دستور کار قرار دهد تا کشاورزان متضرر نشوند و از این شرایط رکود خارج شوند.

نظر شما