شناسهٔ خبر: 67851375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نشنال اینترست مطرح کرد

«ونس»؛ اشتباه مهلک جمهوری خواهان/ چرا معاون ترامپ برای زنان دافعه دارد؟

گرایشات معاون ترامپ در خصوص مساله سقط جنین یکی از نکات منفی او برای کمپین جمهوری خواهان به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

بین الملل تابناک: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «ژاکوب هیلبرون» نویسنده کتاب «آخرین آمریکا: عاشقانه صد ساله جناح راست با دیکتاتورهای خارجی» منتشر نموده است.

نویسنده در این مقاله می نویسد: بعید است که «دونالد ترامپ» واقعاً «جی دی ونس» را کنار بگذارد زیرا باعث ایجاد آشوب در کارزار انتخاباتی وی می شود و بر ناراحتی موجود در مورد نوسانات و قضاوت ترامپ تأکید می کند. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

«دونالد ترامپ» به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سال 2016 گفت که بهترین افراد جهان را برای خدمت در دولت خود استخدام خواهد کرد. حقیقت این است که ترامپ در حین معرفی مقامات کابینه خود به عنوان رئیس جمهور به آنها ادای احترام می کرد، اما در عرض چند ماه به عملکرد آنها اعتراض می کرد.

وی «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه سابق خود را گنگ مانند سنگ و کاملاً بی عرضه برای سمت وزیر امور خارجه نامید و این سوال را مطرح کرد که چرا او در وهله اول تیلرسون را استخدام کرد.

ترامپ همچنین در ژوئن 2020 پس از انتشار خاطراتش، مشاور امنیت ملی خود «جان بولتون» را فردی دروغگو نامید. گردش مالی که شامل مقامات کابینه نمی شود، در دوران ریاست جمهوری ترامپ بیش از 92 درصد بود.

آیا «جی دی ونس» در آستانه تبدیل شدن به آخرین عضو هیئت همراه ترامپ است ؟ اکنون گزارش‌هایی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه ترامپ در مورد سناتور سی و نه ساله اوهایو که از او برای نمایندگی تغییر نسل در جمهوری‌خواهان استفاده کرده است، فکر دیگری می‌کند. «تیم آلبرتا» در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت: شگفت‌انگیزترین چیزی که دیروز از متحدان ترامپ شنیدم این بود که انتخاب ونس به عنوان معاون اول ترامپ ناشی از وقاحت و خودخواهی بود و وی به جای متقاعد کردن رای دهندگان جهت تمایل به ترامپ و حزب جمهوری خواه باعث ایجاد حاشیه و آشوب در حزب جمهوریخوه شد.

به طور فزاینده ای آشکار می شود که ترامپ برای خروج «جو بایدن» از رقابت های انتخاباتی که به «کامالا هریس» معاون اول رئیس جمهور اجازه داد حمایت اکثریت نمایندگان دموکرات را به دست آورد، آماده نبود. به عبارت دیگر ترامپ که ونس را به توصیه پسرش «دان جونیور» انتخاب کرده بود، اکنون گرفتار شده است.

ونس قرار بود پایگاه حزب جمهوریخواه را برای انتخابات احیا کند، اما او به درخواست ترامپ برای رای دهندگان نوسانی و مادران حومه شهر کمکی نخواهد کرد. در عوض وی به علت برخی اظهارت مورد سرزنش قرار می‌گیرد؛  از جمله حمایت از ردیابی قاعدگی توسط سازمان های مجری قانون ایالتی به عنوان بخشی از نبرد وی علیه حقوق سقط جنین.

 ونس توصیه کرده است که زنان در ازدواج های خشونت آمیز نباید همسر خود را ترک کنند و این یکی از ترفندهای بزرگی است که انقلاب جنسی بر روی مردم آمریکا کشید.  ازدواج های خشونت آمیز کار را برای افراد آسان‌تر می‌کند که همسرشان را زود عوض کنند. و مطابق با تحسین ونس از سیاست های «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان، وی طرفدار سرسخت زایمان و فرزندآوری است و زنانی را که بچه دار نمی‌شوند به عنوان «گربه‌ای بدون فرزند» رد می‌کند.

نیازی به بیان کردن نیست که اصولاً هیچ یک از این احساسات ترامپ را آزار نمی دهد. اما این احتمال وجود دارد که ترامپ به مصاف هریس برود؛ درست زمانی که نظرسنجی ها نشان می دهد زنان کمتری نسبت به سال 2020 به ترامپ رای می دهند و این امر ممکن است باعث شود وی در مورد سناتور اوهایو زیاد  فکر کند. همانطور که پولیتیکو اشاره می کند، در حال حاضر 51 درصد از جمعیت در سن رای دادن در ایالات متحده آمریکا را زنان تشکیل می دهند .آنها از زمانی که Roe v. Wade در ژوئن 2022 لغو شد - حق سقط جنین از شمول حقوق اساسی خارج شد – تاثیر رای خود را احساس کردند.

بعید است که «دونالد ترامپ» واقعاً «جی دی ونس» را کنار بگذارد زیرا باعث ایجاد آشوب در کارزار انتخاباتی وی می شود و بر ناراحتی موجود در مورد نوسانات و قضاوت ترامپ تأکید می کند. اما احساسات ترامپ در مورد ونس با توجه به گزارش های مطبوعاتی تازه درباره محکومیت های مکرر وی از سال 2016 به دلیل شرکت در تجاوز جنسی به سختی تسکین می یابد.

با این حال، آغاز تلاش جدید برای معاونت رئیس جمهور به ترامپ اجازه می دهد تا در شکل دادن به روایت رقابت تهاجمی پیش برود که در حال حاضر کنترل آن را از دست داده است.

هریس، حداقل در حال حاضر، توجه ترامپ را به خود جلب کرده است. بایدن از دور رقابت ها کنار رفت اما کامالا هریس اکنون به میدان آمده و سعی در جلب توجه دموکرات ها و رای دهندگان را به طور کلی دارد.

نظر شما