شناسهٔ خبر: 67851161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی صورت گرفت؛

اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد/ پذیرش ۸۰۰ استاد و طلبه حوزه

دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در حرم مطهر رضوی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدرسه تابستانه دارالعلم در قالب دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از امروز ۶ مرداد در جوار حرم مطهر امام رضا علیه السلام آغاز شده و تا ۱۸ مردادماه ادامه دارد.

وی افزود: پس از فراخوان این مدرسه تابستانه، بیش از هزار و ۷۰۰ طلبه و استاد حوزه‌های علمیه ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر از طلاب برادر و خواهر سطح ۴، اساتید دروس سطح ۱ و ۲ و نخبگان و پژوهشگران مراکز و موسسات تخصصی گزینش شده‌اند.

به گفته معاون علمی حوزه علمیه خراسان، علاوه بر آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید، بیش از ۶۰ استاد مطرح کشور در این اعتکاف علمی به ارائه مباحث خود خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام رضایی، کار تشکیلاتی و منسجم مبتنی بر رویکردهای علمی، تنوع در عرصه‌های علمی و دانشی، تنوع مخاطبان در سطح کشور و بین الملل، سطح بالای علمی مخاطبان، مستعدان، اساتید و نخبگان و مدیریت دقیق ایام تعطیلات تابستانی طلاب بر اساس نگاه دقیق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدرسه تابستانی ذکر کرد.

معاون علمی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان افزود: مدرسه تابستانه دارالعلم صبح امروز با پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان آغاز به کار کرد و تا ۱۸ مردادماه ادامه دارد.

نظر شما