شناسهٔ خبر: 67851129 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک توهم بزرگ ضدایرانی

«نخست وزیر صهیونیست‌ها به تازگی از ضرورت ایجاد یک اتحاد منطقه ای در خاورمیانه علیه ایران سخن گفته است. این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های مختلف در میان افکار عمومی عربِ منطقه حاکی از این هستند که محبوبیت منطقه‌ای ایران به شدت افزایش یافته و در جهتی معکوس، صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری به کنشگرانی منفور در منطقه تبدیل شده‌اند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، الف نوشت: مدت زمان زیادی از سخنرانی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در کنگره آمریکا نمی گذرد. رویدادی که با بازتاب‌های گسترده‌ای همراه شده و بسیاری به نتانیاهو حمله کرده و از وی به مثابه یک دروغگو و جنایتکار بزرگ یاد کرده اند. فردی که این فرصت را پیدا کرده تا در مقام نماینده یک رژیم اشغالگر و تجاوزکار، برای چهارمین مرتبه در کنگره آمریکا به ایراد سخنرانی بپردازد و توهمات خود را مطرح سازد. 

نتانیاهو در جریان سخنرانی اخیر خود در کنگره آمریکا، حملات مختلفی را علیه ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا انجام داد و اتهامات مختلفی را علیه آن‌ها مطرح کرد. در این میان، وی در بخشی از سخنان خود از آمریگا و دولت‌های عرب منطقه خاورمیانه درخواست کرد تا یک اتحاد منطقه‌ای را علیه کشورمان شکل دهند. 

این توهم در سال‌های اخیر نیز به کرات از سوی صهیونیست‌ها علیه کشورمان مطرح شده و در چندین نوبت نیز در قالب ابتکارهای مختلف به شکست انجامیده است. با این حال، طرح این ایده آن هم پس از ۱۰ ماه کارزار قتل و نسل کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی به معنای واقعی کلمه در توهم سیر می کند. 

در این رابطه، شاید جالب باشد که بدانیم بر طبق داده‌های چندین نظرسنجی "مرکز افکار سنجی عربی" که یک مرکز معتبر در حوزه پژوهش و مطالعه جوامع عربی است، بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم در کشورهای مختلف عربی، بر این مساله تاکید کرده اند که بایستی در مقابله با صهیونیست‌ها از ابزار زور و قدرت سخت استفاده کرد. این در حالی است که پیشتر بخش‌های قابل ملاحظه‌ای بر این باور بودند که می توان با ابزار دیپلماسی با صهیونیست‌ها به توافقاتی صلح‌ساز رسید. این در حالی است که این نگرش اکنون به کل محو شده است. 

به طور خاص مرکز افکارسنجی عربی اعلام کرده که در کشوری نظیر تونس که سنتا دیدگاه‌های میانه و حتی مثبتی را در رابطه با ارتباط با جهان غرب و آمریکا داشته، عمده مردم این کشور در وضعیت کنونی طالبِ برخوردهای سخت و قهری با رژیم صهیونیستی هستند. با این همه، نکته مهم و قابل توجه این است که بخش‌های قابل ملاحظه‌ای از افکار عمومی در کشورهای مختلف عربی نیز از محور مقاومت و به طور خاص ایران در بحبوحه تحولات چند ماهه اخیر حمایت کرده اند. جالبتر اینکه محبوبیت مقام معظم رهبری نیز در شمار قابل ملاحظه‌ای از کشورهای عربی(بر اساس یافته‌های نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی عربی) افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. 

حال اینکه در این فضا نخست وزیر صهیونیست‌ها از ضرورت تشکیل یک اتحاد منطقه‌ای علیه ایران صحبت می‌کند، صرفا نمایانگر متوهم بودن رهبران رژیم اشغالگر قدس را به نمایش می گذارد. کما اینکه رژیم صهیونیستی اکنون به شدت منفور است و حتی اگر دولت‌های مرتجع عربی نیز بخواهند با این رژیم همکاری کنند، با تهدیدات جدی از ناحیه افکار عمومی خود رو به رو خواهند شد. موضوعی که این دسته از دولت‌ها را واداشته برای راضی کردن افکار عمومی خودشان هم که شده، در ظاهر به نحوی موضع‌گیری کنند و ارتباط خود با صهیونیست‌ها را در پشت پرده حفظ کنند. از این رو، اینطور به نظر می‌رسد که روند تحولات منطقه‌ای دچار نوعی دگردیسی شده و ملت‌های منطقه نیز همسو با محور مقاومت، به ماهیت زائد و سرطانی رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری پی برده اند. 

انتهای پیام

نظر شما