شناسهٔ خبر: 67851029 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

منطقه ۱۵ در جایگاه نخست مدیریت مصرف برق بین مناطق شهرداری‌ اصفهان

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در رده موفق‌ترین مناطق کلان‌شهر اصفهان قرار گرفته است و از جمله دلایل موفقیت آن، تمهیداتی همچون احداث دو نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۷۵ کیلوواتی است که موجب تولید بیش از ۱۴۰ مگاوات برق در طول سال می‌شود.

صاحب‌خبر -

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امروزه مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه برق به یکی از دغدغه‌های اساسی در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: مدیریت در مصرف برق و انرژی به یک وظیفه همگانی برای همه افراد جامعه تبدیل شده است، زیرا بحران مصرف بی‌رویه برق، آب و انرژی یکی از مشکلات جامعه امروز است.

وی افزود: با بهینه‌سازی مصرف برق می‌توان گام مثبتی برای کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از گرم‌شدن بی‌رویه زمین و پایین آوردن هزینه‌های مصرف انرژی برداشت.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اقداماتی که موجب شد منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بهترین عملکرد را در مصرف برق داشته باشد، ادامه داد: تعویض موتور آب‌نماهای سطح منطقه، اصلاح و بهینه‌سازی سیستم روشنایی پارک‌های منطقه از جمله پارک‌های سلمان، شریعتی، الفت، پارک لاله در محله ابر، ورودی پارک بزرگ کوثر خوراسگان تا مزار شهدای گمنام از جمله مکان‌هایی بود که در طول سال گذشته از باکس نوری جدید و کم مصرف با نوردهی بالا مجهز و موجب کاهش مصرف در سطح منطقه ۱۵ با هزینه حدود ۳۰ میلیارد ریال، شده است.

نظری‌پور گفت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که پس از سال‌ها در این زمینه صورت گرفته است، تجهیز ساختمان اداری شهرداری منطقه ۱۵ با دستگاه دیزل ژنراتور با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بوده است که در مواقع ضروری و مانورهای کاهش مصرف برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام مدیریت بهینه‌سازی شهرداری اصفهان درباره شهر خورشیدی و توسعه انرژی تجدید پذیر، منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در رده موفق‌ترین مناطق کلان‌شهر اصفهان قرار گرفته است، از جمله دلایل موفقیت در این زمینه تمهیداتی همچون احداث دو نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۷۵ کیلوواتی موجب تولید بیش از ۱۴۰ مگاوات در طول سال می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ضمن درخواست صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی از شهروندان تاکید کرد: با صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق می‌توانیم از این پیک مصرف از روزهای گرم سال عبور کنیم و این صرفه‌جویی، موجب رفاه حال همه هموطنان خواهد بود.

نظر شما