شناسهٔ خبر: 67850845 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در دانشگاه شهرکرد؛

نشست معاون راهبردی قوه قضائیه با روسای مراکز آموزش عالی و نخبگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست معاون راهبردی قوه قضائیه با روسای مراکز آموزش عالی و نخبگان استان چهار محال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد، سیدمحمد صاحبکارخراسانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نخبگان، هدف از سفرهای استانی را قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات استان‌ها از نزدیک عنوان کرد و گفت: امید است با همفکری با اقشار مختلف به ویژه دانشگاهیان و نخبگان بتوانیم نتایج بهتری را برای حل مسائل به دست آوریم.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: تنها راه مبارزه با فساد شفافیت است و هر جا بتوان فرایندها را شفاف‌سازی کرد فساد از بین خواهد رفت که از جمله اقدامات قوه قضائیه در این زمینه، برگزاری مزایده‌ها در بحث اجرای احکام به صورت الکترونیک و شفاف است.

سیدمحمد صاحبکار خراسانی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات قوه قضاییه، در اختیار قرار دادن استدلال و دلایل آراء قضات به صورت گمنام جهت انجام کارهای پژوهشی است.

معاون راهبردی قوه قضائیه تعداد بالای زندانیان را محصول نارسایی کل جامعه دانست و بر همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.

سیدمحمد صاحبکارخراسانی با تاکید بر انجام امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: تذکرات به مدیران و مسئولان و همچنین در نظام اولویت‌‌ذاری تاثیر دارد.

دادگاه صلح، شورای حل اختلاف‌ها، ساماندهی پذیرش و آموزش وکلا، سامانه رتبه‌بندی وکلا و سامانه رتبه‌بندی مشاوران خانواده از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون راهبردی قوه قضائیه در این نشست بود.

عزیزاله مولوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد نیز ابراز امیدواری کرد که نکات و مسائل مطرح شده در این نشست، درتجلی عدالت در سیستم قضای کشور نقش داشته باشد.

 گفتنی است حاضرین در این نشست نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون امور مرتبط با قوه قضائیه بیان کردند.

نظر شما