شناسهٔ خبر: 67850490 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بالاترین حد اشعه مضر خورشید امروز در یزد بالاترین حد اشعه مضر خورشید امروز در یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: شاخص اشعه‌ مضر خورشید در این روز‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد.

صاحب‌خبر -

 شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: اشعه‌ی UV یک اشعه الکترومغناطیسی است که از خورشید ساطع می‌شود ومی تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی انسان شود.

وی افزود: این اشعه بیشترین عوارضی که در طول زمان می‌توند بر افراد بگذارد مشکلات پوستی و چشمی است که اثرات کوتاه مدت ان التهابات پوستی، آفتاب سوختگی است ولی اگر استمرار داشته باشد می‌تواند باعث اثرات چشمی مانند آب مروارید و سرطان پوست شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد به شاخص سنجش اشعه UV اشاره کرد و افزود: یک تا دو آن بی خطر، سه تا ۵ ان کم خطر است، اما در این چند روزه این شاخص در اکثر نقاط استان بالای ۸ هست و تا ۱۲ نیز می‌رسد که در طبقه بندی در محدوده‌ی خیلی زیاد و به شدت زیاد قرار می‌گیرد و باید یکسری احتیاطات و فعالیت‌هایی را انجام داد.

شریفی با بیان اینکه اگر لازم نیست از خانه خارج نشویم گفت: در صورت خروج از منزل عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار، لباس رنگ روشن و در سایه بودن را رعایت کنیم و اقدامات جلوگیری از گرمازدگی را نیز انجام دهیم.

وی به میزان اشعه مضر خورشید در مناطق خنک‌تر و کوهستانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این نکته را در نظر داشته باشیم زمانی که اشعه‌ی UV بالاست در مناطق کوهستانی و جا‌هایی که هوا خنکتر هست هم این اشعه بالاست و خنکی هوا بدین معنا نیست که شدت UV در این مناطق کم است.

نظر شما