شناسهٔ خبر: 67850456 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: شهرداری املاک مولدسازی شده را برای تسویه بدهی بانکی فروخته نه پرداخت حقوق مانند دوره پنجم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در لایحه بودجه امسال، درآمدهای ناشی از توسعه شهر کمتر از ۵۰ درصد کل بودجه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال، درآمدهای ناشی از توسعه شهر کمتر از ۵۰ درصد کل بودجه بود، اظهار کرد: نگاه ما از سال ۱۴۰۰ و آغاز دوره ششم مدیریت شهری این بود که سهم شهرسازی از درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه از بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال جاری، تنها ۶۷ همت به درآمدهای ناشی از توسعه شهر اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در مورد عملکرد این حوزه در سال قبل باید منتظر باشیم که گزارش تفریغ بودجه ارائه شود و حتی اگر شهرداری بیشتر از رقم مصوب عمل کرده باشد، نسبت به دوره‌های قبل که تا ۷۰ درصد درآمد شهرداری از این بخش بوده پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و درآمدهای ناشی از توسعه شهر را به ۴۵ درصد کاهش داده‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، درآمد شهرداری از ارزش افزوده ۶ هزار میلیارد تومان بود که سال قبل به ۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: پیش از این شهرداری نتوانسته بود در برخی بخش‌ها درآمد خوبی کسب کند اما لیست درآمدهای پایدار نشان می‌دهد که درآمدهای شهرداری در این حوزه‌ها افزایش یافته و از سویی دیگر با مولدسازی املاک و فروش آنها از خام فروشی جلوگیری شده است.

آخوندی با بیان اینکه اکثریت املاک به صورت بارگذاری شده واگذار شده است، خاطرنشان کرد: واگذاری همچون گذشته نبوده که ملک بفروشند تا حقوق پرسنل را پرداخت کنند؛ بلکه املاک بارگذاری و مولدسازی شده و از مسیر فروش آنها نیز بدهی‌های بانکی تسویه و نیمی از آن به صورت تسهیلات برای توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس هزینه شده است. در این دوره حتی از بارگذاری املاک نیز سرمایه جدید خلق شده است؛ نه اینکه وام بگیرند تا حقوق بدهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترکیب درآمدهای شهرداری تهران در این دوره تغییراتی داشته و اینکه گفته شده بیشتر درآمد شهرداری ناشی از بخش شهرسازی است، نادرست است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما