شناسهٔ خبر: 67850180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶۰ دستگاه اتوبوس در همدان برای جابه‌جایی زائران اربعین آماده شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۱۶۰ دستگاه اتوبوس مسوولیت جابه‌جایی زائران اربعین این استان را برعهده دارد.

صاحب‌خبر -

مهرداد آهکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با آغاز سفرهای اربعین حسینی، ناوگان حمل و نقل استان همدان با ظرفیت ۱۶۰ دستگاه اتوبوس، ۵۰۰ دستگاه سواری و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس درون و برون شهری آماده جابه‌جایی مسافران است.

وی افزود: پیش فروش بلیت اتوبوس‌ها از ۱۰ مرداد ماه آغاز می‌شود و مسافران می‌توانند از طریق پایگاه‌های فروش بلیت اقدام به پیش خرید کنند.

آهکی تصریح کرد: سفرهای اربعین امسال از طریق ۱۲ پایانه عمومی و خصوصی استان از تاریخ ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریورماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار زائر عتبات عالیات از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان به مرزهای غربی کشور منتقل شدند و پیش بینی می‌کنیم امسال نیز این تعداد مسافر را در این مسیر جابه‌جا کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه سفرهای اربعین یک سر خالی هستند و تنها در مسیر رفت یا مسیر برگشت مسافر دارند قیمت بلیت اتوبوس بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و با نرخ بین ۵۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۸ شرکت مسافربری در استان همدان فعال و نزدیک به ۲ هزار راننده نیز آماده جابه‌جایی مسافران در ایام اربعین حسینی هستند.

آهکی خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم در خصوص تامین سوخت ناوگان مسافربری استان برای جابه‌جایی زائران اربعین انجام شده است و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به موقع سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ناوگان درون شهری و خودروهای شخصی نیز برای جابه‌جایی زائران استفاده می‌شود، ادامه داد: در کنار همه اقدامات صورت گرفته برای جبران کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام سفرهای اربعین، با هماهنگی‌های صورت گرفته شرایط خدمات‌دهی به زائران در ایام اربعین امسال به مراتب بهتر از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان همدان یکی از معابر اصلی ورود و خروج زائران به سمت مرزهای غرب کشور است و در مجموع بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما