شناسهٔ خبر: 67850120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

با تحولات منطقه و جهان

حمله تانک‌های صهیونیستی به چادرهای آوارگان در رفح/ پیشتازی ۲ درصدی ترامپ نسبت به هریس/ ایتالیا در سوریه سفیر تعیین می‌کند

حمله تانک‌های صهیونیستی به چادرهای آوارگان در رفح؛ پیشتازی ۲ درصدی ترامپ نسبت به هریس و حملات صهیونیستها به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

صاحب‌خبر -

بین الملل تابناک: حمله تانک‌های صهیونیستی به چادرهای آوارگان در رفح؛ پیشتازی ۲ درصدی ترامپ نسبت به هریس و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تانک‌های صهیونیستی چادرهای آوارگان را زیر آتش گرفتند

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریان حملات ساعات گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه خانه‌های مسکونی در شمال رفح واقع در جنوب نوار غزه چندین فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

حملات توپخانه ای این رژیم نیز منطقه القراره واقع در شمال شرق خان یونس را هدف قرار داد. نظامیان صهیونیست خانه‌های فلسطینی‌ها را در مرکز نوار غزه با خاک یکسان کردند.

علاوه بر این حملات، تانک‌های رژیم صهیونیستی چادرهای آوارگان فلسطینی را به صورت گسترده در منطقه قیزان رشوان واقع در جنوب خان یونس در جنوب نوار غزه زیر آتش گرفتند.

این تانک‌های اشغالگران صهیونیست آوارگان فلسطینی را در نزدیکی تقاطع مصبح- میراج واقع در شمال شهر رفح تحت محاصره خود درآورده و این منطقه را هدف قرار دادند.

بالگردهای صهیونیست‌ها نیز شمال منطقه مرکزی نوار غزه را گلوله باران کردند.

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی کونیکو در سوریه بامداد امروز شنبه دو بار هدف حمله موشکی قرار گرفت.

منابع میدانی گزارش دادند که گروه‌های مقاومت، پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی کونیکو را با حملات موشکی خود هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که صدای این حملات که بامداد امروز انجام شده، در حومه شرقی دیرالزور که زیر نظر گروه‌های مسلح قسد قرار دارد، شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، موشک‌های مهاجم به پایگاه اصابت کرده است. این حمله همزمان با عملیات جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفت که اطراف شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز حمله به پایگاه آمریکایی در کونیکو را تأیید و اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی بعد از انفجار در حریم هوایی منطقه به گشت زنی پرداختند و منورهایی در آسمان منطقه شلیک شد تا شاید منبع حمله شناسایی شود.

پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق نیز پنجشنبه گذشته هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت. در این حملات ۴ انفجار در بخش آمریکایی پایگاه صورت گرفت که گفته می‌شود این انفجارها ناشی از حملات یک پهپاد و ۴ موشک بوده است.

مقاومت عراق طی روزها و هفته‌های اخیر حملات خود ضد مواضع نظامی آمریکا در سوریه و عراق را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا در منطقه تشدید کرده است.

پیشتازی ۲ درصدی ترامپ نسبت به هریس در نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ در جدیدترین نظرسنجی انتخابااتی ۲ درصد از رقیبش پیش است.

در این نظرسنجی که توسط روزنامه وال‌استریت‌ژورنال انجام شده ۴۹ درصد از ترامپ و ۴۷ درصد از هریس حمایت کرده‌اند.

با وجود این، هریس عملکرد بسیار بهتری در این نظرسنجی نسبت به جو بایدن داشته است. در همین نظرسنجی بایدن ۶ درصد از ترامپ عقب‌تر بود.

نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال اندکی بعد از انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی انجام شده است.

 نظرسنجی دیگری که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد از رقابت تنگاتنگ کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های کلیدی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حکایت داشت.

در آن نظرسنجی ترامپ در ۵ ایالت کلیدی از ۶ ایالت کلیدی از هریس جلوتر بود اما اختلاف‌ او بسیار اندک و اغلب در حاشیه خطا قرار داشت.

 در ایالت ویسکانسین هر دو نامزد با ۴۷ درصد حمایت در وضعیت برابر قرار داشتند.

حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری

ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی در جنوب لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با بمب‌های فسفری اطراف شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک شبعا را هدف قرار داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز یک حمله هوایی را به شهرک مرکبا انجام دادند که به گفته منابع به زخمی شدن تعدادی منجر شده است.

مرزهای لبنان و اراضی اشغالی از زمان جنگ غزه شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

ایتالیا در سوریه سفیر تعیین می‌کند

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد این کشور تصمیم گرفت سفیری را در سوریه تعیین کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد این کشور تصمیم گرفت سفیری را در سوریه تعیین کند.

اخیرا گروهی متشکل از هشت کشور عضو اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواستند تا رویکرد خود در قبال سوریه را بررسی و ارزیابی کند.

وزرای خارجه اتریش، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، یونان، ایتالیا، اسلواکی و اسلوونی در نامه‌ای به «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نوشتند: «هدف ما یک سیاست فعال‌تر، نتیجه محور و عملیاتی‌تر در سوریه است. این به ما امکان می‌دهد اهرم سیاسی و اثربخشی کمک‌های بشردوستانه خود را افزایش دهیم.»

با گذشت سیزده سال از درگیری سوریه، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه  همچنان قدرت را در بسیاری از بخش‌های این کشور در دست دارد و از کمک و حضور نظامی روسیه و متحدانش برخوردار است. اتحادیه اروپا چندین دور تحریم را علیه نظام اسد اعمال کرده و روابط رسمی خود را با دمشق قطع کرده است.

نظر شما