شناسهٔ خبر: 67849978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خشونت پلیس انگلیس؛ اعتراض‌های گسترده به نژادپرستی ساختاری در کشور مدعی حقوق بشر

انتشار ویدیویی از ضرب‌وشتم شدید ۲ نفر در فرودگاه منچستر از سوی افسران پلیس اعتراض‌های گسترده‌ای را نسبت به خشونت و نژادپرستی پلیس انگلیس در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پلیس انگلیس طی سال‌های گذشته همواره به دلیل خشونت خود مورد انتقاد‌های گسترده قرار گرفته بود.

حال، به تازگی فیلمی در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده که یکی از تازه‌ترین موارد از خشونت پلیس انگلیس را نشان می‌دهد.

انتشار این ویدیو که در آن یک افسر پلیس در حال لگد زدن و ضربه زدن با پا به سر مردی که بر روی زمین افتاده دیده می‌شود، تازه‌ترین موردی است که جرقه یک بحث عمومی و سیاسی را در انگلیس در مورد خشونت پلیس برانگیخته است. انتشار این ویدیو همچنین اعتراض‌هایی را به همراه داشت و معترضان پلیس انگلیس را به خشونت و نژادپرستی متهم می‌کنند.

این ویدیو که از سوی یکی از افراد حاضر در محل حادثه فیلمبرداری شده، صحنه‌ای آشفته در فرودگاه منچستر را نشان می‌دهد. در این ویدیو دیده می‌شود که چند افسر پلیس مسلح به شوکر ۲ نفر را بازداشت کرده و به شدیدترین نحو آن‌ها را در مقابل مادرشان مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند.

<div id="video-display-embed-code_456033" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4785056/456033?width=400&height=300"></script></div>

پلیس منچستر (GMP) مدعی است که ویدیو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی درگیری را نشان می‌دهد که پس از زخمی شدن ۳ افسر در آنچه یک حمله خشونت‌آمیز خوانده شده آغاز شد.

اما پلیس منچستر اذعان کرد حادثه‌ای که در این ویدیو‌ها دیده می‌شود، واقعا تکان‌دهنده بوده و یک اتفاق غیرعادی بود.

حال، سازمان نظارت بر شکایت‌ها از پلیس انگلیس اعلام کرده که یک افسر به دلیل حمله و ضربه زدن به سر مظنونان در زمان بازداشت، تحت تحقیقات جنایی قرار دارد.

واکنش‌ها نسبت به این ویدیو در اذهان عمومی به حدی بوده که کاترین بیتس، مدیر منطقه‌ای اداره مستقل رفتار پلیس در انگلیس به ناچار در بیانیه‌ای گفت: ما می‌توانیم تایید کنیم که در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد استفاده از زور در رویداد‌هایی هستیم که در ۲۳ جولای (۲ مرداد) در فرودگاه منچستر رخ داد.

این ویدیو که به تازگی شروع به انتشار در فضای مجازی کرده، به سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش شدند و اعتراض مردم و برخی از سیاستمداران را برانگیختند.

نژادپرستی نهادینه در پلیس انگلیس

برخی از معترضان این حادثه خشونت‌آمیز را نژادپرستی پلیس می‌دانند، زیرا افسری که در این ویدئو دیده می‌شود سفیدپوست بوده و به نظر می‌رسد که مردانی که مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرند، آسیایی هستند. 

شورای مسلمانان انگلیس، یک نهاد زیرمجموعه برای سازمان‌های تحت مدیریت مسلمانان، گفت که از این فیلم عمیقا شوکه و نگران شده است.

این حادثه پس از سال‌ها اتهام نژادپرستی نهادی در نیرو‌های پلیس در سراسر این کشور رخ می‌دهد. سال گذشته، یک گزارش رسمی منتشر شده بود که پلیس انگلیس را به تداوم فرهنگ داخلی زن‌ستیزی، تبعیض جنسیتی و نژادپرستی متهم کرد.

خشونت پلیس انگلیس؛ اعتراض‌های گسترده به نژادپرستی ساختاری در کشور مدعی حقوق بشر

موضوع نژادپرستی نظام‌مند در انگلیس، زندگی را برای اقلیت‌های قومی و نژادی با دشواری‌های بزرگی مواجه کرده است.

گروه کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر اعلام کرده بودند که نژادپرستی در انگلیس ساختاری، نهادی و سیستمی است و هشدار دادند که آفریقایی‌تبار‌ها در این کشور همچنان با تبعیض و تضییع حقوق اساسی خود مواجه هستند.

آن‌ها تاکید کردند: ما نگرانی‌های جدی در مورد مصونیت از مجازات و رسیدگی نکردن به تفاوت‌های نژادی در سیستم عدالت کیفری، مرگ‌ومیر در بازداشت پلیس و ماهیت غیرانسانی استراتژی پلیس انگلیس داریم.

از دیدگاه افراد آفریقایی‌تبار، نژادپرستی در انگلیس ساختاری، نهادی و سیستمی است و تجربه زیسته آفریقایی‌تبار‌ها در برخورد با نهاد‌های دولتی و عمومی، بخش خصوصی و جامعه این است که این‌ها سلسله مراتب نژادی و اقدام‌های نژادپرستانه مداوم و گسترده را تداوم می‌بخشند.

سوءرفتار جنسی در پلیس انگلیس

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ده‌ها افسر پلیس در سراسر انگلیس در ۳ سال پس از قتل سارا اورارد به جرایمی از جمله تجاوز و آزار و جرایم جنسی علیه کودکان محکوم شده‌اند.

تحقیقات اسکای نیوز نشان می‌دهد که افسران پلیس انگلیس همچنین از ۳ مارس ۲۰۲۱ (۱۳ اسفند ۱۳۹۹)، روز ربوده شدن سارا اورارد، به اتهام حمله، داشتن تصاویر ناشایست، آزار و اذیت و رفتار‌های کنترلی و قهری محکوم شده‌اند.

تنها ۱۹ واحد از ۴۸ واحد پلیس انگلیس جزئیات افسرانی را که در پرونده جرایم جنسی محکوم شده‌اند ارائه کردند؛ یکی از قربانیان آزار جنسی گفته که این ارقام تنها گوشه کوچکی از آن چیزی است که روی می‌دهد.

سارا اورارد در حال رفتن به خانه در جنوب لندن بود که از سوی افسر وین کوزنز، پلیس متروپولیتن ربوده شد، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و به قتل رسید.

خشونت پلیس انگلیس؛ اعتراض‌های گسترده به نژادپرستی ساختاری در کشور مدعی حقوق بشر

داده‌های منتشر شده از سوی ۱۹ واحد پلیس، تحت قانون آزادی اطلاعات (FOI) نشان می‌دهد که در ۳ سال پس از قتل اورارد، دستکم ۱۱۹ افسر پلیس در جنایت جنسی محکوم شده‌اند.

دست‌کم ۱۶ افسر به اتهام ضرب و جرح یا خشونت محکوم شدند؛ این واحد‌های پلیس فاش کردند که ۹ نفر به تجاوز یا آزار جنسی و تعدادی نیز به اتهام اقدام به تجاوز جنسی محکوم شده‌اند.

چندین افسر پلیس نیز در پرونده‌های جرایم جنسی علیه کودکان محکوم شدند.

حدود ۱۳ افسر نیز به دلیل در اختیار داشتن یا ساختن تصاویر ناشایست، ۴ نفر به دلیل داشتن تصاویر مستهجن، ۲ نفر به اتهام کلاهبرداری محکوم شدند و برخی رفتار‌های قهری و خشونت‌آمیز نیز شناسایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما