شناسهٔ خبر: 67849932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری بجنورد:

دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی نسبت به فضاسازی مناسبت‌ها بی‌تفاوت نباشند

سید پوریا مسلمی

رئیس سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری بجنورد از برخی دستگاه‌های اجرایی استان به‌دلیل بی‌تفاوتی نسبت به فضاسازی مناسبت‌ها انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا موفق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد براساس رسالتش، وظایف مختلفی را بر دوش دارد که یکی از آن‌ها فضاسازی محیطی در مناسبت‌های مختلف است. این فضاسازی در ایام مختلف از جمله مناسبت‌های مذهبی شامل ولادت‌ها و شهادت‌ها، مناسبت‌های ملی و ... انجام می‌شود و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: تلاش‌های ما در سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد بویژه در محرم امسال سبب شد از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حضور فرماندار بجنورد تقدیر شویم.

وی سیاه‌پوش کردن میادین و معابر با ریسه‌ها و پرچم‌های مشکی و نصب بنر را بخشی از اقدامات شهرداری ویژه ایام محرم دانست و گفت: نصب بیش از ۴۰ بنر داربستی و تبلیغات مشارکتی بر سه بیلبورد، ۲۰ مورد فضاسازی استندی و سه مورد تبلیغات تلویزیون شهری، ۱۰۰ مورد لمپست، استفاده از ۲۲۰۰ پرچم، بیش از ۶۰ مورد پارچه بزرگ و جلو اتوبوسی، استفاده از المان مشک آب در چهارراه مهندسان بخشی از اقدامات انجام‌شده برای فضاسازی محرم در بجنورد بوده است. همچنین بیش از۲۰۰۰ عدد پرچم محرم برای نصب بر سردر خانه‌ها به مردم تحویل داده شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد همچنین از کمک به گروه‌های مختلف و مشارکت با هیئت مذهبی بجنورد خبر داد و افزود: در قالب شش ایستگاه صلواتی و موکب در نقاط مختلف مرکز استان با هیئت‌های مذهبی مشارکت داشته‌ایم و با تهیه ظرف و لیوان، نصب اسپیس و داربست و... تلاش کردیم باری از دوش آن‌ها برداریم و به وظیفه و رسالت خود در حفظ و ترویج فرهنگ عاشورا عمل کنیم.

موفق بیان کرد: در این مسیر از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود نسبت به فضاسازی محیطی در مناسبت‌های مختلف حساسیت بیشتری داشته باشند و مشارکت کنند.

وی با اشاره به وجود اعتبارات فرهنگی در دستگاه‌های استان، افزود: برخی اداره‌ها و مجموعه‌های استانی حتی از زدن یک پارچه و بنر برای مناسبت‌های مختلف خودداری می‌کنند، چه برسد به اینکه محیط پیرامونی مجموعه خود را با توجه به مناسبت مورد نظر فضاسازی کنند.

انتهای پیام

نظر شما