شناسهٔ خبر: 67849613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج هزار نفر در آزمون نظام مهندسی استان همدان شرکت کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور با شرکت نزدیک به پنج هزار داوطلب طی مدت ۲ روز در شهرهای همدان و ملایر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مجید صالحی امیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته های عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، گود و پی و سازه، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و همچنین معماری تجربی برگزار شد.

وی اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون‌ها، صلاحیت‌های نظارت و اجرا صبح و بعدازظهر روز پنج‌شنبه و آزمون طراحی صبح روز جمعه برگزار شد.

صالحی امیر تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان در این دوره از آزمون ها در شهرهای همدان و شهر ملایر، نزدیک به پنج هزار متقاضی در آزمون شرکت کردند که سه هزار و ۸۰۰ نفر مرد و یک هزار و ۲۰۰ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسی در ۲ نوبت عصر و صبح روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و ملایر برگزار شد،گفت: هدف از برگزاری این آزمون، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا در رشته های مهندسی ساختمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: حد نصاب قبولی آزمون کسب ۵۰ درصد کل نمره آزمون‌های مربوطه است اما در رشته‌های "طرح و اجرای گود و پی سازه نگهبان" و "ارزیابی و طرح و اجرای بهسازی" حد نصاب قبولی ۶۰ درصد است.

صالحی امیر همچنین گفت: برگزاری این آزمون توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با مجری‌گری سازمان سنجش و آموزش کشور انجام خواهد شد و نظارت عالیه بر حسن اجرای آزمون فوق بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور است.

به گزارش ایرنا، نتایج آزمون تستی از طریق وب‌سایت دفتر بخش سامانه آزمون‌ها به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

نظر شما