شناسهٔ خبر: 67849191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل کم‌آبی روستاهای باخرز خراسان رضوی شناسایی شد

مشهد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باخرز گفت: یکی از عاملان اصلی کم آبی و قطع آب شرب روستاهای زیر پوشش مجتمع آب‌رسانی «فجر» این شهرستان خراسان رضوی شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا جعفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انشعاب غیرمجازی که از خط انتقال آب مجتمع آب‌رسانی «فجر» باخرز «بالا ولایت» برداشت غیر قانونی داشت، به عنوان یکی از بزرگترین انشعاب های غیر مجاز این شهرستان مسدود شد.

وی بیان کرد: در راستای تامین آب شرب پایدار، آب و فاضلاب فعالیت مستمری را در شناسایی انشعابات غیرمجاز انجام می‌دهد.

مدیر امور آب و فاضلاب باخرز ادامه داد: با بررسی و اندازه گیری تولید و مصرف آب در منطقه، عملیات فنی در خصوص شناسایی علت مصرف بالای آب در دستور کار آب و فاضلاب شهرستان قرار گرفت و در نهایت این انشعاب غیر مجاز که با لوله‌ای به قطر ۶۳ میلیمتر و از خط انتقال بین روستایی آب برداشت می کرد، شناسایی شد.

وی اظهار کرد: سارق آب با اتصال لوله خود به خط انتقال آب بین روستایی به قطر ۱۲۵ میلیمتر، معادل ۳۰۰ خانوار آب برداشت می کرد تا باغی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع را آبیاری کند.

جعفری با بیان اینکه مجتمع فجر آب هفت روستای بخش بالا ولایت باخرز را تامین می کند، گفت: پرونده این متخلف در حوزه برداشت غیرمجاز آب در حال تکمیل است و به زودی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

شهرستان باخرز با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار و ۶۰۹ مشترک آب شرب دارد که در دو نقطه شهری و ۵۳ روستا، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی است.

نظر شما