شناسهٔ خبر: 67848921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ مرکز خدمات مشاوره‌ای در کتابخانه های عمومی استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر- ایرنا- آیین افتتاحیه مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره ای «راه زندگی» در ۱۱ کتابخانه عمومی استان بوشهر در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر روز شنبه در این آئین اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه ها و کمیته امداد مفاد متعددی دارد که یکی از بندهای آن راه اندازی مراکز روانشناسی و مشاوره است.

«حیدر راهب» افزود: هدف از برپایی این مراکز، ارتقاء سلامت روان جامعه، تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و ارتباط بین مددجویان و کتابخانه های عمومی است.

وی ادامه داد: همزمان این مراکز در ۱۱ نقطه استان در کتابخانه های عمومی افتتاح می شود و امید داریم این مراکز نقطه عطفی در جهت خدمت بهتر به مددجویان و مردم عزیز شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه عموم مردم می توانند از این مراکز استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از خدمات مراکز روانشناختی و مشاوره ای «راه زندگی» برای مددجویان کمیته امداد به صورت رایگان و برای اعضاء و کارکنان کتابخانه های عمومی با تخفیف ۴۰ درصد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

طرح‌های کتابخانه‌ای بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بوشهر تکمیل می‌شوند

وی با بیان اینکه عضویت در کتابخانه های عمومی برای مددجویان کمیته امداد رایگان است، بیان کرد: وجود این مراکز در کتابخانه های عمومی باعث ارتباط هر چه بیشر مددجویان و اقشار مختلف با مقوله کتاب و کتابخوانی می شود و می توانند هم از منابع اطلاعاتی و کتابخانه ای و هم از خدمات فرهنگی ترویجی کتابخانه ها استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهردر این آئین گفت: خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در این مرکز شامل مشاوره تحصیلی، مشاوره پیش و پس از ازدواج، حل تعارضات و اختلافات زناشویی، مشاوره‌های گروهی، گارگاه‌های آموزش‌های پیشگیرانه و انجام آزمون‌های روان‌سنجی و سایر خدمات در حوزه روانشناسی و مشاوره است.

عباس روشن افزود: ظرفیت خوبی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان وجود دارد که می‌تواند برای دسترسی مردم به حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

وی عنوان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه در گام‌های بعدی ارائه خدمات مشاوره در سایر کتابخانه‌ها به ویژه مناطق کم برخوردار عملیاتی خواهد شد.

نظر شما