شناسهٔ خبر: 67848674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

جانشین سپاه استان کرمانشاه:

عملیات مرصاد درسی فراموش نشدنی به منافقین داد

سردار «قنبری» گفت: عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی به منافقین داد و خیال واهی آنان برای فروغ جاویدان را به کابوسی هولناک مبدل کرد و طومار آن‌ها را در هم پیچید.

صاحب‌خبر -

عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی به منافقین داد سرتیپ دوم پاسدار «مسعود قنبری» جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در حاشیه آئین گرامیداشت عملیات مرصاد در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس،  در خصوص چگونگی عملیات غرور آفرین مرصاد،  اظهار داشت: دفاع مقدس طوفان سنگینی بود که دشمن را زمین‌گیر کرد. در این عملیات حمله گسترده نفاق با حمایت دنیای استکبار با هوشیاری امام راحل، ایثار رزمندگان و پشتیبانی مردم به شکست منافقین ختم شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر شجاعت رزمندگان و حضور گسترده مردم نبود ما با چالش های زیادی مواجه می شدیم اما به حمد خدا این عملیات دستاوردهای زیادی برای ما داشت و توانستیم شقی ترین دشمنان خود را در این نقطه از پای در بیاوریم و بدون تردید نقش رهبری‌های حضرت امام و ولی فقیه در همه چالش‌ها در حوادث این ملت را به ساحل نجات خواهد رساند. انسجام و اتحاد مردم در این عملیات مثال زدنی است و مردم این مزدوران را خائن به کشور می دانستند و همه برای مقابله با آنها به میدان آمدند.

سردار قنبری با بیان اینکه عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان در اواخر جنگ ایران و عراق توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد، بیان داشت: عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی به منافقین داد و خیال واهی آنان برای فروغ جاویدان را به کابوسی هولناک مبدل کرد و طومار آن‌ها را در هم پیچید.

جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاهصریح کرد: این عملیات در شرایطی انجام شد که دشمنان و عناصر ضدانقلاب خیالات را برای شکست جمهوری اسلامی در ذهن داشتند اما رزمندگان و بسیج مردمی بار دیگر دشمنان را شکست دهندمنافقین کوردل با حمایت صدام به خیال خام خود از مرزهای غربی به کشور حمله کرده و برای رسیدن به پایتخت کشور طی چندروز وعده داده بودند غافل از اینکه رزمندگان شجاع و دلاور اسلام همانند کوه در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و طومار آن‌ها را درهم پیچیدند.

سردار قنبری تبیین کرد: در عملیات مرصاد منافقین عزم خود را جزم کردند با تجهیزات و امکانات فوق‌العاده سه روزه تهران را فتح کنند و در خیال باطلشان این بود که در شهرها منافقین به جمعشان می‌پیوندند که خوابشان تعبیر نشدبه محض ورود منافقین به منطقه کِرِند، تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران و مردم، با آن‌ها درگیر شدند و از آنجایی که منافقین توقع مقاومت مردمی و حضور سریع رزمندگان سپاه و ارتش را نداشتند در منطقه حسن‌آباد زمین‌گیر و نتوانستند پیشروی بیشتری کنند و بسیاری از منافقین در عملیات مرصاد به درک واصل شدند و برخی از آن‌ها نیز گریختند.

/انتهای پیام

نظر شما