شناسهٔ خبر: 67848347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اسرائیل از همه طرف سیلی می‌خورد/ تنها دو گزینه در برابر اشغالگران قرار دارد

محاسبات رژیم صهیونیستی نه از نظر شکل و نه از نظر محتوا دیگر پذیرفتنی نیست و کمترین هزینه‌ای که رژیم صهیونیستی باید بپردازد، اعتراف به شکست و تسلیم در برابر خواسته‌های مقاومت فلسطین و لبنان است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «اسماعیل النجار» تحلیلگر سوری در یادداشتی با موضوع ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نوشت: در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از همه طرف تحت فشار و انتقاد قرار دارد و داد و فریاد و ناله صهیونیست‌ها در تمام سالن‌ها و راهروهای سیاست از کاخ سفید تا کوچکترین دایره سیاسی در مشرق و مغرب شنیده می‌شود و نتانیاهو همچنان از وحشت برملا شدن حقیقت که به زودی تیتر یک رسانه‌ها و روزنامه‌ها خواهد شد، به پمپاژ پیروزی‌های توهم‌آلود،خیالی و دروغین در ذهن شهرک نشینان صهیونیست ادامه می‌دهد. حقیقتی که به زودی افشا خواهد شد، از شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی پیش از سرنگونی نتانیاهو با ضربه قاطع خبر می‌دهد.

حل و فصل آنچه از 10 ماه پیش تا امروز جریان دارد برای هر دولتی دشوار است، زیرا دایره آتش گسترش یافته و لبنان، عراق و یمن را فرا گرفته است و حجم ویرانی، کشتار و شکنجه فلسطینیان فراتر از توان تمام رهبران برای متقاعد کردن فلسطینیان به پذیرش راه حل میانه است، زیرا خواسته‌های مقاومت فلسطین دو برابر شده، چرا که میزان جانفشانی و فداکاری این ملت به حدی افزایش یافته که نمی‌توان آن را با مقیاس مبادله اسیران و آن تعدادی که آزاد می‌شوند، سنجید، چرا که با 100 هزار مجروح و بیش از 40 هزار شهید و ویرانی و تخریب همه جانبه نوار غزه روبه‌رو هستیم.

اما در جبهه جنوبی لبنان (هم مرز شمال فلسطین اشغالی)، تاکنون بیش از 450 نفر شهید و شمار زیادی زخمی شده و روستاهایی که در صدر رویارویی با دشمن قرار دارند، در حملات این رژیم تقریبا ویران شده‌اند، بر همین اساس، دیگر محاسبات رژیم صهیونیستی نه از نظر شکل و نه از نظر محتوا دیگر پذیرفتنی نیست و کمترین هزینه‌ای که رژیم صهیونیستی باید بپردازد، اعتراف به شکست و تسلیم در برابر خواسته‌های مقاومت فلسطین و لبنان است که طرف‌های بین‌المللی اجرای مفاد توافق را تضمین کنند، در غیر این صورت، بازگشت به درگیری و جنگ خواهد بود که آتش آن هرگز خاموش نخواهد شد.

هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند مردم را متقاعد کند که به محض این که آمریکا تصمیم گرفت آتش‌بس برقرار شود ولی پس از اجرای آن شمشیر محاصره و تحریم‌های آمریکا همچنان برای فلسطین و به طور مشخص برای لبنان ویرانگر باقی بماند.

هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند مردم فلسطین را به آتش بس متقاعد کند در حالی که اسرائیل، کمک‌ها را(از آمریکا و دیگر حامیانش) دریافت کرده و شهرک‌هایش به طور کامل بازسازی و اقتصادش شکوفا شود و بار دیگر توطئه‌های داخلی به لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران همانند گذشته بلکه صدها بار بدتر از آن بازگردد.

به همین سبب محاسبات ما باید بی‌نهایت دقیق باشد، چرا که ادامه جنگ به نفع محور مقاومت است به دلایل فراوان که یکی از آنها ادامه تحمیل محاصره رژیم صهیونیستی، ویران کردن اقتصاد و فرسایش روزانه آن، خسته کردن و تضعیف ارتش آن در تمام سطوح و افزایش سطح اختلافات در این رژیم و نیز تشدید شکاف جامعه صهیونیستی و تلفات نظامیان و شهرک نشینانش و انهدام ادوات نظامی آن به صورت روزانه است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این وضعیت را برای ماه‌های آینده تحمل کند و در نهایت در برابر دو گزینه قرار دارد:  تسلیم و یا نابودی

بنابراین، اکنون فرصتی برای نابودی دشمن و نه مذاکره یا سازش و چانه‌زنی است، ایالات متحده آمریکا دیگر خارج از بحران نیست به ویژه اینکه وارد جنگ مستقیم با یمن در دریای سرخ و دریای عرب است، یمن که برتری خود را ثابت کرده و نشان داده دست برتر را دارد. تمام این موارد در سایه چالش‌ها و تهدیدها میان ترامپ و دموکرات‌هایی رخ می‌دهد که به انتخاب جایگزین بایدن سالخورده، یعنی کامالا هریس معاون وی مشغول هستند.

هریس یکی از اسامی مطرح برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی دموکرات‌هاست، ولی ویژگی‌ها و اصالت جامائیکایی‌ وی، با نژادپرستی صهیونیستی و فراموسونی جهانی همخوانی ندارد به همین سبب شکافی باقی می‌ماند که ممکن است، هیلاری کلینتون آن را پر کند، فردی که اعتراف کرد آمریکا، داعش را به وجود آورد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از شکست ترامپ و پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا نگران است به همین سبب با عجله تصمیم به اعزام هیئت مذاکره کننده به قطر را گرفت و به اعضای این هیئت دستور داد در برابر حماس موضع نرم همراه با کمی احتیاط از ترس پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا اتخاذ کنند. چند هفته منتظر بمانید، اسرائیل سقوط کرد، حالا چشمانتان را به حیفا، یافا(تل آویو) و بن سلمان(ولیعهد عربستان) بدوزید.

انتهای پیام/
 

نظر شما