شناسهٔ خبر: 67848195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز دویست‌ونودوپنجم؛

حمله تانک‌های اشغالگران به چادرهای آوارگان غزه

تشدید حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و آمادگی نخست وزیر این رژیم برای برکناری وزیر جنگ از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، خبرهایی از وقوع درگیری میان شهروندان فلسطینی و دست نشانده‌های اشغالگران در کرانه باختری مخابره شده است.

تانک‌های صهیونیستی چادرهای آوارگان را زیر آتش گرفتند

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریان حملات ساعات گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه خانه‌های مسکونی در شمال رفح واقع در جنوب نوار غزه چندین فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

حملات توپخانه ای این رژیم نیز منطقه القراره واقع در شمال شرق خان یونس را هدف قرار داد. نظامیان صهیونیست خانه‌های فلسطینی‌ها را در مرکز نوار غزه با خاک یکسان کردند.

حمله تانک‌های اشغالگران به چادرهای آوارگان غزه

علاوه بر این حملات، تانک‌های رژیم صهیونیستی چادرهای آوارگان فلسطینی را به صورت گسترده در منطقه قیزان رشوان واقع در جنوب خان یونس در جنوب نوار غزه زیر آتش گرفتند.

این تانک‌های اشغالگران صهیونیست آوارگان فلسطینی را در نزدیکی تقاطع مصبح- میراج واقع در شمال شهر رفح تحت محاصره خود درآورده و این منطقه را هدف قرار دادند.

بالگردهای صهیونیست‌ها نیز شمال منطقه مرکزی نوار غزه را گلوله باران کردند.

برنامه نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی از آمادگی بنیامین نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم آماده است یوآو گالانت وزیر جنگ را برکنار کند.

در این گزارش آمده است، نتانیاهو قصد دارد گدعون ساعر را به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی معرفی کند اما مشکل اصلی تراشیدن یک توجیه برای برکناری گالانت است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: بر اساس رایزنی‌های انجام شده ساعر آمادگی خود را برای پذیرش این پست اعلام کرده است.

پیش از این گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های عبری از فرصت مناسب برای انجام توافق تبادل اسرا و تشدید تنش‌ها میان نتانیاهو و گالانت حکایت داشت.

در شرایطی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان در صف اصلی مخالفان توافق در غزه حضور دارد، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مقامات امنیتی و نظامی رژیم، موافقت خود را با توافق تبادل اسرا با جنبش حماس اعلام کردند.

بنابر آنچه چندی قبل در رسانه‌های عبری منتشر شد، یواف گالانت و مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که شرایط مهیا شده و این فرصت ممکن است آخرین فرصت برای انجام توافق تبادل اسرا باشد.

درگیری فلسطینی‌ها با مهره‌های تل آویو در کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های عربی به نقل از منابع محلی از وقوع درگیری در کرانه باختری میان نیروهای مقاومت و نیروهای وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

به گزارش شبکه الجزیره، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کردند یکی از نیروهای گردان طوباس وابسته به گروهان‌های قدس را در شهر طوباس بازداشت کنند.

این مسأله باعث وقوع درگیری میان دو طرف طی ساعات گذشته در کرانه باختری شد.

علاوه بر این، درگیری‌هایی نیز میان شهروندان فلسطینی و عناصر تشکیلات خودگردان در بیت لحم همزمان با برگزاری تظاهرات نزدیک ساختمان نیروهای امنیتی این تشکیلات به وقوع پیوست.

این تظاهرات در اعتراض به تلاش عناصر تشکیلات خودگردان برای بازداشت نیروهای مقاومت در کرانه باختری برگزار شد.

گردان طوباس نیز اعلام کرد که نیروهای تشکیلات خودگردان، یکی از رزمندگان فلسطینی را محاصره و قصد ترور او را داشتند که موفق نشدند.

لازم به ذکر است همکاری‌های گسترده امنیتی و اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی آن هم در بحبوحه نسل کشی نوار غزه مورد انتقاد گروه‌های مختلف فلسطین قرار گرفته است.

حمله تانک‌های اشغالگران به چادرهای آوارگان غزه

منطقه مرزی در شمال اراضی اشغالی به شهر ارواح تبدیل شد

از سوی دیگر رسانه‌های عبری بار دیگر به تأثیر حملات گسترده نیروهای مقاومت اسلامی لبنان علیه اراضی اشغالی اشاره کردند.

به گزارش شبکه الجزیره، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت که منطقه اشغالی نزدیک به مرزهای لبنان تبدیل به شهر ارواح شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در این منطقه تنها ۱۵ نفر باقی مانده‌اند و بقیه افراد از این منطقه خارج شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که بیش از ۳۰ درصد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی که تاکنون از این مناطق تخلیه شده بودند، تاکید کرده‌اند که دیگر هرگز به این شهرک‌ها باز نخواهند گشت.

این رسانه‌ها تاکید کردند تاکنون ۴۳ شهرک صهیونیستی در مناطق شمالی تخلیه شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به خسارت‌های وارد آمده در نتیجه حملات موشکی و راکتی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی پرداخته و نوشتند که بیش از هزار و ۵۰۰ ساختمان و خودرو در مناطق شمالی مورد اصابت قرار گرفته و شش منطقه صنعتی تعطیل شده و صدها موقعیت و مرکز شغلی در نتیجه حملات حزب الله نابود شده است.

نظر شما